Twój StartUp

Bezpłatna strona internetowa – wykorzystaj w pełni jej możliwości

Poradnik - bezpłatna strona interetowa

Rozwijając własny biznes w Fundacji Twój StartUp, możesz zamówić bezpłatną, wizytówkową stronę internetową. Wyjaśniamy, jak w pełni wykorzystać tę możliwość, aby zadbać o widoczność w Google i formę, która będzie atrakcyjna dla odbiorcy

Strona internetowa promująca Twoje usługi powinna spełniać dwie funkcje:

  • informować użytkownika o charakterze działalności i najistotniejszych kwestiach,
  • umożliwiać potencjalnym klientom znalezienie Cię za pomocą wyszukiwarki.

Stworzenie strategii, która pozwoli Ci o te kwestie zadbać, wcale nie jest łatwe (ale może być o wiele łatwiejsze, jeśli przeczytasz nasz poradnik).

Tytuł, który polubią użytkownicy i roboty Google

Tytuł strony to nie tylko informacja dla użytkownika, ale również robotów Google, które próbują zrozumieć tematykę witryny (a następnie dopasować ją do zapytań wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarkę). Jak wybrać frazę, która pozwoli zdobyć wyższą pozycję, a jednocześnie będzie czytelna dla użytkowników?

Długość. Postaraj się wybrać frazę o długości 30-60 znaków (to jeden z tych przypadków, w których mniej znaczy lepiej).

Obecność słowa kluczowego. Jeśli zależy Ci, aby Twoja witryna była widoczna dla wyszukiwarek, umieść w tytule odpowiednie słowo kluczowe. Popularność wybranej frazy możesz sprawdzić wykorzystując próbną wersję Senuto – intuicyjnego w obsłudze narzędzia SEO. Jeśli dopiero wchodzisz na rynek, nie wybieraj słów kluczowych o najwyższej popularności – pokonanie konkurencji może okazać się wówczas niemożliwe. Na początek wybierz te dłuższe, wyszukiwanie rzadziej (tzw. słowa kluczowe długiego ogona).

Spójrz na wyniki dla frazy świeca sojowa:

Senuto - zrzut ekranu

Jak widzisz, dość często poszukiwanymi frazami są „świece sojowe handmade” i „świece sojowe diy”. Wykorzystaj je w swoim nagłówku i treściach, aby pracować nad widocznością witryny.

Użytkownik. Pamiętaj, że odbiorcą Twoich treści jest człowiek. Powstrzymaj się więc od tytułów „świece sojowe tanio”. Potraktuj najpopularniejsze słowa kluczowe jako wskazówkę.

Powyższe zasady możesz wykorzystać przy opracowywaniu nagłówków dla poszczególnych sekcji lub podstron - to kolejna cegiełka, która pomoże Ci w budowaniu widoczności.

Zdjęcia – zadbaj o ich jakość i odpowiednie nazwy plików

Dostarcz zdjęcia wysokiej jakości i zastosuj opisowe nazwy plików. Od przypadkowego ciągu znaku lepsza będzie nazwa zgodna z tym, co znajduje się na zdjęciu. Jeśli w banerze chcesz umieścić grafikę przedstawiającą jedną z dostępnych w ofercie świec, nazwij plik zgodnie z poniższym przykładem:

[swiece-sojowe-handmade-nazwafirmy]

Nie używaj polskich znaków, a poszczególne wyrazy oddziel myślnikami.

Pamiętaj, że zdjęcie znajdujące się w banerze nie powinno zawierać żadnych napisów – będzie ono stanowiło tło dla nagłówka strony, o którym pisaliśmy na samym początku.

Nie zmniejszaj samodzielnie zdjęć, aby nie straciły na jakości. Jeśli zdecydujesz się pozycjonować swoją stronę na konkretną frazę, przekaż taką informację osobie tworzącej Twoją stronę – pozwoli ona na stworzenie odpowiednich opisów alternatywnych do każdego zdjęcia.

Opowiedz o korzyściach

Czas na opisanie korzyści, jakie osiągnie klient wybierający Twoją firmę. Możesz opatrzyć każdą z nich nagłówkiem lub opisać w formie listy. Postaraj się wybierać krótkie frazy, które będą powiązane z charakterem Twojej działalności. Mówiąc o swojej ofercie, nie staraj się udowodnić, że jesteś najlepszy, ale wytłumacz potencjalnemu klientowi, dlaczego powinien wybrać właśnie Ciebie.

Spójrz na dwa poniższe opisy:

  1. Używamy najlepszej jakości wosku sojowego i drewnianych knotów. Mamy szeroką ofertę, więc na pewno znajdziesz u nas wymarzoną świecę.
  1. Poznaj nowy wymiar relaksu. Odpal świecę i ciesz się zapachem, który utrzyma się w Twoim domu przez cały dzień.

Pierwszy opis opowiada o produkcie, ale nie przedstawia potencjalnemu klientowi żadnych korzyści. Drugi bazuje na korzyściach i USP – zapachu, który utrzymuje się wyjątkowo długo. Twój klient z dużym prawdopodobieństwem wybierze opcję, która przekona go, że to on zyskuje na tym zakupie.

Kiedy strona wizytówkowa nie wystarcza…

Jeśli nie jesteś w stanie opowiedzieć o swoim biznesie w kilku słowach, możesz zdecydować się na bardziej rozbudowaną opcję — chociażby stronę z blogiem, dzięki któremu skuteczniej dotrzesz do potencjalnych klientów.

Tej opcji nie otrzymasz w ramach pakietu inkubacyjnego, jednak jako beneficjent Fundacji Twój StartUp możesz skorzystać z preferencyjnych cen – średnio o 40 proc. niższych, niż rynkowe.

Facebook

Kalkulator

Wypełnij i sprawdź ile z nami zaoszczędzisz!

Kalkulator
Czy jesteś studentem poniżej 26 roku życia? *
Czy chciałbyś korzystać z ubezpieczenia w NFZ? *
PLN

Koszty

PLN

PLN

Pieniądze dla Ciebie

PLN

Wypełnij formularz i czekaj na odpowiedź koordynatora

Zamawiam wizytówkę i ulotkę

Otrzymaj projekt ulotki i wizytówki. Wybierz szablon, wersję kolorystyczną, prześlij treść i wybrane zdjęcia. Otrzymasz pliki gotowe do przesłania do drukarni! Jeśli jesteś naszym beneficjentem zapłać 99 zł lub podpisz aneks do umowy o wspołpracy.

Proszę wypełnij formularz

1Twoje Dane
2Wybierz szablon

Twoje dane

Zamawiam stronę internetową

Proszę wypełnij formularz

Formularz umożliwia beneficjentom Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości Twój StartUp zamówienie wykonania bezpłatnej strony firmowej www (wizytówki) w jednym z trzech konfigurowalnych szablonów.

Strony dostępne są wyłącznie dla beneficjentów, którzy podpiszą lub aneksują umowę na okres minimum 6 miesięcy. Szczegółowe informacje dostępne są u koordynatorów oddziałów oraz pod adresem: media@twojstartup.pl

 

1Podstawowe dane
2Szablon
3Domena

Podstawowe dane

W ramach naszej strony wykorzystywane są pliki cookies w celach technicznych, analitycznych i marketingowych. Pełne informacje o ich działaniu oraz wytyczne jak wyłączyć cookies znajdują się w naszej Polityce Cookies.