Rozwijając własny biznes w Fundacji Twój StartUp, możesz zamówić bezpłatną, wizytówkową stronę internetową. Wyjaśniamy, jak w pełni wykorzystać tę możliwość, aby zadbać o widoczność w Google i formę, która będzie atrakcyjna dla odbiorcy
Strona internetowa promująca Twoje usługi powinna spełniać dwie funkcje:
- informować użytkownika o charakterze działalności i najistotniejszych kwestiach,
- umożliwiać potencjalnym klientom znalezienie Cię za pomocą wyszukiwarki.
Stworzenie strategii, która pozwoli Ci o te kwestie zadbać, wcale nie jest łatwe (ale może być o wiele łatwiejsze, jeśli przeczytasz nasz poradnik).
Tytuł, który polubią użytkownicy i roboty Google
Tytuł strony to nie tylko informacja dla użytkownika, ale również robotów Google, które próbują zrozumieć tematykę witryny (a następnie dopasować ją do zapytań wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarkę). Jak wybrać frazę, która pozwoli zdobyć wyższą pozycję, a jednocześnie będzie czytelna dla użytkowników?
Długość. Postaraj się wybrać frazę o długości 30-60 znaków (to jeden z tych przypadków, w których mniej znaczy lepiej).
Obecność słowa kluczowego. Jeśli zależy Ci, aby Twoja witryna była widoczna dla wyszukiwarek, umieść w tytule odpowiednie słowo kluczowe. Popularność wybranej frazy możesz sprawdzić wykorzystując próbną wersję Senuto – intuicyjnego w obsłudze narzędzia SEO. Jeśli dopiero wchodzisz na rynek, nie wybieraj słów kluczowych o najwyższej popularności – pokonanie konkurencji może okazać się wówczas niemożliwe. Na początek wybierz te dłuższe, wyszukiwanie rzadziej (tzw. słowa kluczowe długiego ogona).
Spójrz na wyniki dla frazy świeca sojowa:

Jak widzisz, dość często poszukiwanymi frazami są „świece sojowe handmade” i „świece sojowe diy”. Wykorzystaj je w swoim nagłówku i treściach, aby pracować nad widocznością witryny.
Użytkownik. Pamiętaj, że odbiorcą Twoich treści jest człowiek. Powstrzymaj się więc od tytułów „świece sojowe tanio”. Potraktuj najpopularniejsze słowa kluczowe jako wskazówkę.
Powyższe zasady możesz wykorzystać przy opracowywaniu nagłówków dla poszczególnych sekcji lub podstron - to kolejna cegiełka, która pomoże Ci w budowaniu widoczności.
Zdjęcia – zadbaj o ich jakość i odpowiednie nazwy plików
Dostarcz zdjęcia wysokiej jakości i zastosuj opisowe nazwy plików. Od przypadkowego ciągu znaku lepsza będzie nazwa zgodna z tym, co znajduje się na zdjęciu. Jeśli w banerze chcesz umieścić grafikę przedstawiającą jedną z dostępnych w ofercie świec, nazwij plik zgodnie z poniższym przykładem:
[swiece-sojowe-handmade-nazwafirmy]
Nie używaj polskich znaków, a poszczególne wyrazy oddziel myślnikami.
Pamiętaj, że zdjęcie znajdujące się w banerze nie powinno zawierać żadnych napisów – będzie ono stanowiło tło dla nagłówka strony, o którym pisaliśmy na samym początku.
Nie zmniejszaj samodzielnie zdjęć, aby nie straciły na jakości. Jeśli zdecydujesz się pozycjonować swoją stronę na konkretną frazę, przekaż taką informację osobie tworzącej Twoją stronę – pozwoli ona na stworzenie odpowiednich opisów alternatywnych do każdego zdjęcia.
Opowiedz o korzyściach
Czas na opisanie korzyści, jakie osiągnie klient wybierający Twoją firmę. Możesz opatrzyć każdą z nich nagłówkiem lub opisać w formie listy. Postaraj się wybierać krótkie frazy, które będą powiązane z charakterem Twojej działalności. Mówiąc o swojej ofercie, nie staraj się udowodnić, że jesteś najlepszy, ale wytłumacz potencjalnemu klientowi, dlaczego powinien wybrać właśnie Ciebie.
Spójrz na dwa poniższe opisy:
- Używamy najlepszej jakości wosku sojowego i drewnianych knotów. Mamy szeroką ofertę, więc na pewno znajdziesz u nas wymarzoną świecę.
- Poznaj nowy wymiar relaksu. Odpal świecę i ciesz się zapachem, który utrzyma się w Twoim domu przez cały dzień.
Pierwszy opis opowiada o produkcie, ale nie przedstawia potencjalnemu klientowi żadnych korzyści. Drugi bazuje na korzyściach i USP – zapachu, który utrzymuje się wyjątkowo długo. Twój klient z dużym prawdopodobieństwem wybierze opcję, która przekona go, że to on zyskuje na tym zakupie.
Kiedy strona wizytówkowa nie wystarcza…
Jeśli nie jesteś w stanie opowiedzieć o swoim biznesie w kilku słowach, możesz zdecydować się na bardziej rozbudowaną opcję — chociażby stronę z blogiem, dzięki któremu skuteczniej dotrzesz do potencjalnych klientów.
Tej opcji nie otrzymasz w ramach pakietu inkubacyjnego, jednak jako beneficjent Fundacji Twój StartUp możesz skorzystać z preferencyjnych cen – średnio o 40 proc. niższych, niż rynkowe.