Twój StartUp

FAQ

Wideo Pytania i Odpowiedzi

F.A.Q.

Ogólne pytania

Musisz się zgłosić do Fundacji poprzez formularz zgłoszeniowy, telefonicznie, mailowo lub bezpośrednio do biura. Pierwszym etapem zakładania firmy w Fundacji jest kontakt  z Koordynatorem , który udostępni Ci dokumenty niezbędne do rozpoczęcia i wyjaśni jak twój pomysł biznesowy może się sprawdzić w strukturach inkubatora. Lista kontaktów znajduje się w zakładce Oddziały.

Tak, koordynator pomoże przeprowadzić symulację dochodów, sprawdzi poprawność wystawianych faktur, poinformuje o konieczności dopełnienia dodatkowych formalności (np. w związku z RODO), a dział księgowy w odpowiednim momencie przekaże do urzędu należne podatki.

Działając w Fundacji, możesz odprowadzać składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne. Ubezpieczenie w Fundacji jest dobrowolne.  Dodatkowo można wykupić ubezpieczenie prywatne LuxMed.

Niezależnie od Twojego poziomu przychodów płacisz zryczałtowaną stawkę 350 zł netto miesięcznie. Fundacja nie partycypuje w Twoich zyskach.

Pakiet usług w preinkubacji zawiera użyczenie osobowości prawnej Fundacji, księgowość, doradztwo prawne i podatkowe, dostęp do biur i sal konferencyjnych, szkolenia i indywidualne konsultacje z ekspertami.

Wszystkie przelewy w systemie bankowym muszą być wprowadzane zgodnie z wewnętrznymi zasadami Fundacji. Przelewy są autoryzowane przez Fundację po otrzymaniu wszystkich niezbędnych dokumentów.

Działając w Fundacji, płacisz podatek VAT (chyba, że korzystasz ze zwolnienia z VAT – np. nauka języków obcych). Dodatkowo płacisz podatek PIT (6 % lub 9,6 % w zależności od rodzaju działalności).

Z dniem podpisania umowy współpracy z Fundacją otrzymasz dostęp do systemu fakturowego, w którym wystawiasz faktury online. Możesz je pobrać w formie PDF lub wysłać z poziomu systemu na adres email kontrahenta.

Formalny stosunek, jaki łączy Cię z Fundacją, to umowa cywilnoprawna (umowa zlecenie lub umowa o dzieło), na podstawie której wypłacasz zysk wygenerowany w ramach Twojego startupu. Jesteś zatem formalnie pracownikiem Fundacji.

Każda umowa musi zostać wysłana w formie edytowalnej do naszego Działu Prawnego, który uzupełni niezbędne dane i upewni się, że jej zapisy nie są szkodliwe ani dla Ciebie ani dla Fundacji.

Jeżeli jesteś studentem i masz mniej niż 26 lat, to niezależnie od tego, jakie przedsięwzięcie prowadzisz, nie płacisz ZUS-u. Jeśli nie spełniasz tych wymagań, a w ramach Twojej firmy tworzysz jakieś dzieła (rezultaty), to odgórnie jesteś zwolniony z obowiązku odprowadzania składek ZUS.

Wszystkie umowy z Twoimi kontrahentami są podpisywane przez Zarząd Fundacji lub Koordynatorów Oddziałów. Dokumenty mogą zostać przez nas podpisane także elektronicznie.

Umowa jest podpisywana na czas nieokreślony z miesięcznym okres wypowiedzenia. Minimalny okres współpracy to 2 miesiące.

Tak, widniejesz pod stopką umowy w tzw. Preambule, czyli Twój Kontrahent wie, że realnym wykonawcą zapisów umowy jesteś Ty, a nie Fundacja.

Na fakturach jako sprzedawca widnieją dane rejestrowe Fundacji, a nie Twojej firmy. Umowy z Twoimi kontrahentami są zawierane przez Fundację po wcześniejszej analizie ich treści przez naszych prawników.

Możesz to zrobić na własną rękę w Urzędzie Patentowym. Jeśli potrzebujesz pomocy nasz dział prawny świadczy taką usługę zgodnie ze swoim cennikiem. Beneficjenci mogą korzystać ze zniżki 50% na dodatkowe usługi Działu Prawnego.

Tak, nic nie stoi to na przeszkodzie. Dzięki temu możesz np. zacząć rozkręcać własny biznes po godzinach przy dodatkowym wsparciu ekspertów!

Tak, wizerunek swojej marki kształtujesz sam. Dane Fundacji nawet nie muszą widnieć na Twojej stronie internetowej.

Nie, Fundacja wspiera działania wszystkich osób, niezależnie od wykształcenia i wieku.

Tak, dostęp do sal konferencyjnych jest bezpłatny, z koniecznością wcześniejszej rezerwacji. Większość sal wyposażona jest w rzutnik/telewizor i tablicę.

Tak, beneficjentom przyznajemy dostęp do naszej Giełdy zleceń  (https://gielda-zlecen.com.pl/) gdzie mogą zarówno oferować swoje usługi/towary jak i publikować informacje o tym czego potrzebują. Dodatkowo organizujemy w oddziałach fundacji spotkania networkingowe, warsztaty i szkolenia.

Obsługujemy beneficjentów w języku polskim, angielskim, ukraińskim, białoruskim i rosyjskim.

Każdy beneficjent fundacji Twój Startup w ramach projektu Startup Booster może wziąć udział w szkoleniach i konsultacjach bezpłatnie.

Facebook

Kalkulator

Wypełnij i sprawdź ile z nami zaoszczędzisz!

Kalkulator
Czy jesteś studentem poniżej 26 roku życia? *
Czy chciałbyś korzystać z ubezpieczenia w NFZ? *
PLN

Koszty

PLN

PLN

Pieniądze dla Ciebie

PLN

Wypełnij formularz i czekaj na odpowiedź koordynatora

Zamawiam wizytówkę i ulotkę

Otrzymaj projekt ulotki i wizytówki. Wybierz szablon, wersję kolorystyczną, prześlij treść i wybrane zdjęcia. Otrzymasz pliki gotowe do przesłania do drukarni! Jeśli jesteś naszym beneficjentem zapłać 99 zł lub podpisz aneks do umowy o wspołpracy.

Proszę wypełnij formularz

1Twoje Dane
2Wybierz szablon

Twoje dane

Zamawiam stronę internetową

Proszę wypełnij formularz

Formularz umożliwia beneficjentom Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości Twój StartUp zamówienie wykonania bezpłatnej strony firmowej www (wizytówki) w jednym z trzech konfigurowalnych szablonów.

Strony dostępne są wyłącznie dla beneficjentów, którzy podpiszą lub aneksują umowę na okres minimum 6 miesięcy. Szczegółowe informacje dostępne są u koordynatorów oddziałów oraz pod adresem: media@twojstartup.pl

 

1Podstawowe dane
2Szablon
3Domena

Podstawowe dane

W ramach naszej strony wykorzystywane są pliki cookies w celach technicznych, analitycznych i marketingowych. Pełne informacje o ich działaniu oraz wytyczne jak wyłączyć cookies znajdują się w naszej Polityce Cookies.