Twój StartUp

5 najważniejszych trendów biznesowych w 2024 roku

Trendy w biznesie - 2024 rok

Rok 2024 to czas postępu technologicznego oraz rosnących wyzwań globalnych. Obserwujemy dynamiczne zmiany w sposobie funkcjonowania firm, ich podejściu do inwestycji oraz komunikacji z otoczeniem. Przedstawiamy najważniejsze trendy, które ukształtują krajobraz biznesowy i zadecydują o sukcesie lub porażce przedsiębiorstw.

Kreatywność, autentyczność i oryginalność

W 2023 roku na popularności zyskały narzędzia oparte na sztucznej inteligencji — korzystały z nich zarówno duże przedsiębiorstwa, jak i raczkujące firmy. I chociaż pomogło to w optymalizacji wielu procesów, nierzadko odbijało się na ich jakości. Wiele firm z niedużym doświadczeniem na rynku zaczęło traktować sztuczną inteligencję jako „przepustkę” do większej wydajności, zapełniając swoje kanały treściami o niskiej wartości merytorycznej. Odbiorcy karmieni takim kontentem nie byli w stanie zbudować więzi z marką, a wiele firm straciło szansę na zbudowanie autentycznego, oryginalnego wizerunku.

W odpowiedzi na te zmiany jednym z największych trendów w 2024 roku będzie human first content i kreatywna strategia, która pozwoli firmie zbudować autentyczny wizerunek. Może się okazać, że narzędzia oparte na AI stracą na znaczeniu, a ludzka kreatywność zadecyduje o przewadze w zautomatyzowanym środowisku biznesowym.

Automatyzacja procesów związanych z obsługą klienta

O ile nieumiejętne korzystanie z narzędzi opartych na AI w celach marketingowych może przynieść więcej szkody, niż pożytku, o tyle w obszarze obsługi klienta będziemy mogli zaobserwować odwrotne trendy. Rozwój AI wyznaczy nowe standardy efektywności i personalizacji. Zaawansowane algorytmy i narzędzia pozwolą firmom doskonalić strategię obsługi klienta i zaoferować szybsze, bardziej precyzyjne i spersonalizowane odpowiedzi. Wykorzystanie AI obejmie różnorodne aplikacje — począwszy od wirtualnych asystentów i chatbotów, a kończąc na systemach analizy sentymentu i prognozowaniu potrzeb klientów. Wirtualni asystenci i chatboty będą w stanie szybko udzielać odpowiedzi na często zadawane pytania oraz prowadzić interakcje z klientami w czasie rzeczywistym, co przyczyni się do redukcji czasu oczekiwania i zwiększenia satysfakcji klientów.

Działania te przełożą się na lepsze, efektywniejsze i bardziej spersonalizowane doświadczenia, co będzie sprzyjało zwiększeniu lojalności klientów, a w konsekwencji — wzrostowi dochodów generowanych przez stałych kupujących.

Zrównoważony rozwój i ekologia

Według badania przeprowadzonego przez think tank Sustainable Brands Poland oraz firmę Ipsos, aż 97 proc. Polaków wyraża chęć wspierania firm, które aktywnie angażują się w różnorodne działania związane ze zrównoważonym rozwojem. Ten rosnący trend nie jest ograniczony tylko do Europy; podobne tendencje można zaobserwować, analizując raport „2023 US Brand Sustainability Benchmark”. Aż 83 proc. Amerykanów oczekuje, że firmy będą działać odpowiedzialnie w kwestiach środowiskowych i społecznych. Wnioski te wskazują na wzrastającą świadomość społeczną i konsumencką, która kształtuje nowe oczekiwania wobec przedsiębiorstw i zmusza je do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Wzrost świadomości społecznej i konsumenckiej w zakresie zrównoważonego rozwoju będzie mieć istotne konsekwencje dla strategii biznesowych firm na całym świecie. Te w nich, które aktywnie zaangażują się w inicjatywy związane z ochroną środowiska, społeczną odpowiedzialnością oraz zrównoważonym rozwojem, będą mogły zyskać znaczącą przewagę konkurencyjną. Konsumentom zależy bowiem na wspieraniu firm, które podejmują działania na rzecz społeczeństwa i środowiska, co przekłada się na ich wybory zakupowe i lojalność wobec marek.

Wzrost znaczenia e-commerce

Zmiany w zwyczajach zakupowych konsumentów sprawiają, że znaczenie e-commerce nieustannie rośnie. Firmy koncentrują się na rozwijaniu swoich platform sprzedażowych online oraz usprawnianiu logistyki, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów w zakresie szybkości i wygody zakupów online. Znaczenie ma nie tylko obecność w sieci, ale przede wszystkim dostarczenie rozwiązań, które pozwolą na dokonywanie szybkich i sprawnych zakupów. W obliczu coraz większej konkurencji firmy muszą skupić się na kreowaniu wyjątkowych doświadczeń zakupowych, które będą wyróżniać je spośród innych. Wdrażanie nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja czy uczenie maszynowe, może pomóc w personalizacji oferty oraz zapewnieniu klientom bardziej spersonalizowanych rekomendacji produktów. Nie bez znaczenia pozostanie usprawnienie procesów logistycznych – szybkiej i  niezawodnej dostawy, elastycznych płatności i intuicyjnej ścieżki zakupu.

Innowacyjność – niesłabnący trend?

Jedno się nie zmienia: firmy wciąż szukają sposobów, które pozwolą im zaistnieć na konkurencyjnym rynku. Innowacje od zawsze były czynnikiem, który pozwalał się wyróżnić i zdobyć przewagę nad konkurencją. W 2024 roku możemy spodziewać się dalszego rozwoju innowacji w wielu obszarach.

Pierwszym z nich będzie technologia — internet rzeczy (IoT), blockchain czy rzeczywistość rozszerzona (AR) i wirtualna (VR) będą kontynuować swoją ekspansję, otwierając nowe możliwości dla firm w zakresie efektywności i innowacyjności. W odpowiedzi na rosnące wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi i ochroną środowiska, firmy będą coraz bardziej skupiać się na tworzeniu ekologicznych i społecznie odpowiedzialnych rozwiązań. Innowacje w obszarze energii odnawialnej, efektywności energetycznej czy recyklingu stanowić będą ważne punkty strategiczne dla wielu firm.

Zaobserwujemy również innowacje w obszarze nowych modeli biznesowych i strategii marketingowych, które będą odpowiadać na zmieniające się potrzeby i oczekiwania klientów. Firmy będą coraz bardziej otwarte na eksperymentowanie, współpracę z innymi podmiotami oraz na adaptację do szybko zmieniającego się otoczenia biznesowego, co pozwoli im pozostać na czele zmian i odnieść sukces w przyszłości.

Facebook

Kalkulator

Wypełnij i sprawdź ile z nami zaoszczędzisz!

Kalkulator
Czy jesteś studentem poniżej 26 roku życia? *
Czy chciałbyś korzystać z ubezpieczenia w NFZ? *
PLN

Koszty

PLN

PLN

Pieniądze dla Ciebie

PLN

Wypełnij formularz i czekaj na odpowiedź koordynatora

Zamawiam wizytówkę i ulotkę

Otrzymaj projekt ulotki i wizytówki. Wybierz szablon, wersję kolorystyczną, prześlij treść i wybrane zdjęcia. Otrzymasz pliki gotowe do przesłania do drukarni! Jeśli jesteś naszym beneficjentem zapłać 99 zł lub podpisz aneks do umowy o wspołpracy.

Proszę wypełnij formularz

1Twoje Dane
2Wybierz szablon

Twoje dane

Zamawiam stronę internetową

Proszę wypełnij formularz

Formularz umożliwia beneficjentom Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości Twój StartUp zamówienie wykonania bezpłatnej strony firmowej www (wizytówki) w jednym z trzech konfigurowalnych szablonów.

Strony dostępne są wyłącznie dla beneficjentów, którzy podpiszą lub aneksują umowę na okres minimum 6 miesięcy. Szczegółowe informacje dostępne są u koordynatorów oddziałów oraz pod adresem: media@twojstartup.pl

 

1Podstawowe dane
2Szablon
3Domena

Podstawowe dane

W ramach naszej strony wykorzystywane są pliki cookies w celach technicznych, analitycznych i marketingowych. Pełne informacje o ich działaniu oraz wytyczne jak wyłączyć cookies znajdują się w naszej Polityce Cookies.