Zaraz po podjęciu decyzji o założeniu własnej działalności lub startupu pojawia się przed nami zasadnicze pytanie – W jaki sposób się nazwać? Być może jesteś w tych kilku procentach przedsiębiorców, którym świetna nazwa firmy przyjdzie do głowy od razu, jeśli jednak nie – zachowaj spokój, chętnie ci pomożemy.
Przy tworzeniu nazwy naszej działalności warto postawić na oryginalność. Nazwy z końcówką –POL, czy typu „u Marcina” dawno utraciły swój blask i chociaż w dobie XXI w. ciężko wymyślić coś, czego jeszcze nie było, zdecydowanie warto się postarać. Innowacyjna nazwa łatwo wpada w pamięć potencjalnych klientom i już na starcie mamy większe szanse na zbudowanie więzi, prowadzącej do korzyści finansowej.
Zbyt prosta, czy „osłuchana” nazwa to błąd, jednak za bardzo skomplikowana także nie sprawdzi się najlepiej. Stawiając na ekstremalnie długą, czy też np. obcojęzyczną nazwę, możemy spodziewać się, że nawet jeśli sami doskonale opanujemy jej wymowę, inny mogą mieć z nią problem. Może to sprawić, że osoby, które w innym wypadku poleciłyby nas znajomym, zachowają swoją pozytywną opinię dla siebie.
Wiemy już, jaka nazwa raczej się nie sprawdzi, ale jaka będzie odpowiednia? Choć gotowego przepisu na sukces nie ma, możesz spróbować postawić na ciekawą grę słów. Wiele znanych marek postawiło właśnie na ten pomysł. Mowa, chociażby o takich markach, jak: Krowarzywa, LemON, Pan tu nie stał!, czy Pogromcy meatów. Pomimo tego, że zasada tworzenia tych nazw była podobna, każda z nich brzmi zupełnie oryginalne. Kto wie, być może kiedyś, dzięki innowacyjnej nazwie, w podobnym zestawieniu ktoś wymieni nazwę twojego startupu.
Jeśli nic wartego uwagi nie przychodzi ci do głowy, możesz zasięgnąć rady osób trzecich. Większość ekspertów radzi jednak by nie sugerować się zbytnio opinią ludzi, którzy nie znają branży twoich usług, czy produktów. Zdarza się, że zasięgając zdania najbliższych, możemy niesłusznie odrzucić dobry pomysł, któremu branżowy ekspert z pewnością by przyklasnął.