Choć na samym początku rozwiązanie to stosowane było jedynie na rynku amerykańskim, szybko rozprzestrzeniło się także na pozostałe kontynenty. Myślenie projektowe, bo tym właśnie jest Design Thinking, to metoda, która pozwala wychodzić poza utarte schematy rozwiązań. Takie działania są szczególnie ważne zwłaszcza w przypadku dopiero co raczkujących działalności i startupów.
Świat biznesu oszalał na punkcie tego nowoczesnego sposobu działania. Niezależnie od tego, czy sen z powiek zmywają ci kwestie związane z nowymi produktami, lepszym funkcjonowaniem firmy, czy tworzeniem strategii. Design Thinking zdecydowanie może pomóc na każdym etapie rozwoju marki.
Główne założenia tej metodyki to skoncentrowanie na użytkowniku, kreatywna kolaboracja oraz stosowanie różnego rodzaju testów i eksperymentów. Rozwiązania utworzone w ten sposób powinny być technologicznie wykonalne, opłacalne i przede wszystkim pożądane przez użytkowników.
Uniwersalny charakter myślenia projektowego umożliwia korzystanie z niego za każdym razem, kiedy mamy do czynienia z problemami, które nie mają oczywistego rozwiązania. Mowa przede wszystkim o zagadnieniach, wymagających nieszablonowego podejścia, łączącego zupełnie odmienne dziedziny. Między innymi z zakresu projektowania, ergonomii, psychologii, technologii, czy biznesu.
Dzięki Design Thinking wygenerujesz idee, które dadzą Ci możliwość tworzenia innowacyjnych rozwiązań. Jeśli poszukujesz nowych rozwiązań na działanie twojego startupu lub działalności, a dodatkowo chcesz wprowadzać oryginalniejsze produkty, to myślenie projektowe jest właśnie dla ciebie.