Znacznie łatwiej przychodzi nam promowanie własnych produktów lub usług, niż… samych siebie. Wielu przedsiębiorców – zamiast zostać twarzą marki – unika rozgłosu, jednocześnie pozbawiając się szansy na pozyskanie nowych klientów.
- Z lektury poniższego tekstu dowiesz się:
- dlaczego nie warto rezygnować z obecności w sieci,
- co możesz zyskać, kreując swój własny wizerunek,
- w jaki sposób pokazać, żejesteś ekspertem w danej dziedzinie.
Współczesny konsument jest świadomy — coraz rzadziej kieruje się ceną produktu, a częściej przywiązuje uwagę do wartości reprezentowanych przez firmę. Ważna jest dla niego wiarygodność, którą buduje spójny i klarowny przekaz. Sam przedsiębiorca jest z kolei istotnym elementem tego przekazu, dlatego nie należy rezygnować z obecności w sieci i kreowania swojego własnego wizerunku.
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak być skutecznym i przekonującym ekspertem, zapoznaj się z poniższymi wskazówkami.
Bądź aktywny na LinkedIn
LinkedIn działa podobnie do Facebooka, jednak pełni zupełnie inną funkcję. Chociaż umożliwia obserwowanie ulubionych twórców, komentowanie ich publikacji, dodawanie zdjęć i dzielenie się ze społecznością własnymi przemyśleniami, jest nastawiony wyłącznie na relacje biznesowe. Wielu przedsiębiorców korzysta z tej platformy w bardzo ograniczony sposób – a to poważny błąd!
Prowadź blog ekspercki
Współczesne blogi nie mają nic wspólnego z tymi, które pamiętamy z początku XXI wieku – większość z nich tworzona jest w celach biznesowych, a konkretniej – w celu zwiększenia widoczności w sieci lub zbudowania wizerunku eksperta. Te dwie korzyści można oczywiście połączyć, pisząc jakościowe artykuły odpowiadające na zapytania najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę. Twoi odbiorcy przyjdą do Ciebie nie tylko szukając informacji na temat Twojej firmy (lub Ciebie), ale również eksperckiej wiedzy dotyczącej nurtujących ich kwestii.
Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie bloga, przemyśl dokładnie, co chcesz przekazać swoim odbiorcom. Pamiętaj też, że artykuły eksperckie nie są miejscem na promowanie lub reklamowanie własnych usług – nie staraj się przekonywać czytelników, że Twoja marka jest najlepsza, bo szybko stracisz zaufanie. Zamiast tego przekazuj im zweryfikowaną, rzetelną wiedzę i wyjaśniaj, jak rozwiązywać problemy.
Weź udział w wywiadzie
Wywiady to jeden z lepszych sposobów na zbudowanie autorytetu – Twoje imię i nazwisko zostanie umieszczone w nagłówku lub treści, przez co potencjalni partnerzy biznesowi z łatwością trafią na takie publikacje za pośrednictwem wyszukiwarki. Mniej formalny charakter sprawi z kolei, że będą mieli okazję poznać Cię jako człowieka i zrozumieć, jakimi wartościami kierujesz się w życiu – zarówno prywatnym, jak i zawodowym.
Udostępnij swoje dane kontaktowe i komunikuj, że jesteś chętny do różnego rodzaju współprac.
- Jeśli działasz pod skrzydłami Fundacji Twój StartUp, możesz samodzielnie zgłosić się do redakcji i poprosić o bezpłatną publikację na portalu Twoj-Biznes.pl
Wypowiadaj się na konferencjach
Jeśli lubisz dzielić się wiedzą, a na scenie czujesz się jak ryba w wodzie, rozważ zgłoszenie się na konferencję branżową. Od popularności i zasięgów ważniejszy jest temat Twojego przemówienia – postaraj się, aby był niebanalny lub niszowy, aby zwiększyć szansę na pozytywne rozpatrzenie Twojej propozycji.
Nie zniechęcaj się, gdy otrzymasz odmowę – pamiętaj, że Twoje zgłoszenie było jednym z kilkudziesięciu. To, że tym razem nie zostało wybrane, nie oznacza, że nie masz nic ciekawego do przekazania.
Uczestnicz w spotkaniach
Nie chcesz skakać na głęboką wodę, a jednocześnie zależy Ci na poznaniu nowych osób i zwiększeniu świadomości Twojej marki? Wypróbuj spotkania networkingowe, podczas których możesz nawiązać nowe znajomości w nieformalnej atmosferze. Ten sposób nawiązywania nowych znajomości jest szczególnie popularny wśród przedsiębiorców, którzy dopiero wchodzą na rynek.
Nawet jeśli jesteś z natury introwertyczny, spotkanie networkingowe będzie dla Ciebie cenną lekcją – zobaczysz, jak w praktyce wygląda budowanie sieci kontaktów.