Twój StartUp

Pomysły na własną firmę – 30 propozycji

Pomysły na własną firmę - 30 propozycji

Chcesz zmienić swoje życie, jednak brakuje Ci tej jednej iskry, która rozpali ogień przedsiębiorczości? Sprawdź nasze propozycje i przekonaj się, że i Ty możesz założyć własną firmę!

Własna firma to nie tylko niepewność, wysokie koszty i duże ryzyko. Wręcz przeciwnie! W wielu przypadkach to źródło ogromnej satysfakcji (nawet jeśli nie dysponujesz wkładem własnym i nie masz doświadczenia na rynku).

Przedstawiamy trzydzieści pomysłów na własną firmę, które nie tylko nie wymagają ogromnych nakładów finansowych, ale też — w większości przypadków — mogą być prowadzone bez wychodzenia z domu. Przeczytaj nasze sugestie, zainspiruj się nimi i zacznij działać już dziś. Czasami wystarczy postawić pierwszy krok, by wkroczyć na ścieżkę do sukcesu.

1. Agencja marketingu internetowego

Każda firma chce zająć stabilną pozycję na rynku. Marketing to nie tylko ciekawe posty w mediach społecznościowych, ale przede wszystkim dobrze opracowana strategia, która przyciąga lojalnych klientów.

Jeśli masz szeroką wiedzę z zakresu marketingu, możesz ją wykorzystać, oferując pomoc w prowadzeniu mediów społecznościowych, tworzeniu mailingów i grafik czy pozyskiwaniu nowych leadów – wszystko zależy od Twoich umiejętności i preferencji.

2. Opieka nad zwierzętami/petsitting

Istnieje wiele platform, które zrzeszają petsitterów, czyli osoby oferujące usługę opieki nad zwierzętami. Polecenia roznoszą się pocztą pantoflową, więc rozkręcenie firmy nie należy do najtrudniejszych.

Petsitting to doskonały pomysł na biznes dla wszystkich miłośników czworonożnych przyjaciół. Chociaż wyższe stawki zarezerwowane są dla certyfikowanych trenerów i behawiorystów, wielu właścicieli nawiązuję współpracę z osobami, które stawiają pierwsze kroki w branży.

3. Sklep z kosmetykami naturalnymi i organicznymi

Coraz więcej osób zwraca uwagę na składy kupowanych kosmetyków, przez co wzrasta popularność tych organicznych, produkowanych z naturalnych składników. A gdyby zebrać je w jednym miejscu i ułatwić klientom kupowanie produktów, których tak gorączkowo poszukują?

Do rozkręcenia biznesu wystarczy własny sklep internetowy i znajomość branży – głównie ze względu na fakt, że w pierwszych miesiącach prowadzenia własnej firmy to właśnie Ty będziesz odpowiedzialny za kontakt z klientami.

4. Planowanie i organizacja wesel

Planowanie ślubu może być ekscytujące, ale i… bardzo stresujące, dlatego coraz więcej par młodych decyduje się na skorzystanie z pomocy konsultantów ślubnych. To oni dbają o detale, pilnują terminów i koordynują całą ceremonię, aby para młoda mogła skoncentrować się na sobie oraz cieszyć się chwilą.

W roli konsultanta ślubnego odnajdą się osoby odporne na stres i potrafiące pracować pod presją czasu. Równie ważny jest zmysł estetyczny i wysokorozwinięte umiejętności interpersonalne, ponieważ praca ta opiera się w dużej mierze na kontakcie z innymi ludźmi.

5. Usługi graficzne/agencja brandingowa

Treści wizualne odgrywają kluczową rolę w budowaniu wizerunku firm, dlatego przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z pomocy agencji brandingowych. To właśnie one zajmują się tworzeniem spójnych i przekonujących narracji wizualnych, które pomagają firmom osiągnąć sukces na rynku.

Nawet w przypadku, gdy wcześniej nie miałeś doświadczenia w branży, ale uchodzisz za osobę kreatywną i uzdolnioną, możesz spróbować wejść na rynek. Nie musisz już na starcie zajmować się stricte brandingiem – możesz zacząć od projektowania grafik na social media.

6. Pracownia krawiecka

Odzież dostępna w „sieciówkach” nie zawsze spełnia oczekiwania wymagających klientów, dlatego małe manufaktury i lokalni sprzedawcy cieszą się coraz większą popularnością. Jeśli chcesz skorzystać z tej okazji, możesz zająć się szyciem ubrań na miarę lub projektowaniem autorskich kolekcji, które następnie sprzedasz w sklepie internetowym.

Do prowadzenia tego biznesu wystarczą Ci zdolności krawieckie – zaprojektowaniem i stworzeniem strony zajmą się specjaliści.

7. Copywriting i tworzenie treści

Żyjemy w erze cyfrowej, w której treść jest królem, a przekaz kierowany do klienta może zdecydować o sukcesie lub porażce firmy.

Jeśli masz lekkie pióro i jesteś mistrzem perswazji, własna agencja copywritingu będzie doskonałą opcją. Możesz tworzyć hasła reklamowe, opisy do sklepów internetowych, prowadzić media społecznościowe lub blogi. A jeśli jesteś gotowy na dodatkowe wyzwania, możesz nauczyć się obsługi podstawowych narzędzi SEO i oferować treści, które zajmą wysokie pozycje w Google.

8. Usługi z zakresu SEO

Wysokie pozycje w wyszukiwarkach stały się jednym z kluczowych czynników decydujących o sukcesie, dlatego oferowanie klientom usług z zakresu SEO może być doskonałym pomysłem.

Specjaliści pracujący w tej branży zajmują się optymalizacją witryn i treści. Pomagają swoim klientom wdrożyć zmiany, dzięki którym znajdą się wyżej na liście wyników w wyszukiwarkach i tym samym pozyskają nowych klientów. Co istotne, algorytmy wyszukiwarek nieustannie się zmieniają, więc w tej pracy najlepiej odnajdą się osoby o otwartym umyśle, które są gotowe na nieustanną naukę.

9. Sprzedaż rękodzieła

Ręcznie robiona biżuteria, makramy, obrazy wypalanie w drewnie czy szydełkowe maskotki – to się sprzedaje! Jeśli masz zdolności manualne i chcesz wykorzystać swój talent, może warto rozważyć otworzenie własnej firmy z rękodziełem?

Konsumenci są coraz bardziej świadomi i chętnie płacą wyższe kwoty za oryginalne, lepsze jakościowo produkty.

👉 Dowiedz się, jakie rękodzieło najlepiej się sprzedaje.

10. Coaching biznesowy

Konsultacje z zakresu rozwoju osobistego to nie tylko trend, ale przede wszystkim odpowiedź na potrzeby współczesnych przedsiębiorców.

Jeśli myślisz o rozpoczęciu działalności w branży coachingowej, masz szerokie pole do popisu. Możesz oferować sesje indywidualne i grupowe, warsztaty czy kursy online. Pamiętaj jednak, że rozważając biznes w tej branży, warto mieć wykształcenie kierunkowe, np. psychologiczne – zwiększy to Twoją wiarygodność i wzbudzi zaufanie potencjalnych klientów.

11. Wirtualny asystent

Jeśli jesteś osobą skrupulatną i zorganizowaną, istnieje bardzo duża szansa, że świetnie odnajdziesz się w roli wirtualnego asystenta.

Praca ta polega głównie na kontaktowaniu się z klientami, zarządzaniu kalendarzem, organizacji spotkań i wspieraniu właściciela firmy w momentach, gdy radzi sobie z natłokiem zadań. Zakres obowiązków może być różny, jednak w większości przypadków skupia się na czynnościach administracyjnych i marketingowych. Co istotne, wirtualni asystenci pracują w pełni zdalnie.

12. Trener personalny

Na siłowni czujesz się jak ryba w wodzie?
Z Twojej pomocy chętnie skorzystają osoby, które są zielone w temacie. Praca trenera personalnego to przede wszystkim wspieranie i motywowanie podopiecznych, układanie treningów i monitorowanie postępów – wszystko po to, aby pomóc klientom w osiągnięciu zamierzonego celu.

W tym zawodzie odnajdą się osoby, które mają duże pokłady cierpliwości i lubią pracę z ludźmi. Nie musisz jednak spotykać się ze swoim podopiecznym; jeśli nie masz takiej możliwości, ogranicz swoją ofertę do konsultacji online.

Masz pomysł na własny biznes?

Dołącz do 9000 osób, które rozwinęły własny biznes pod skrzydłami Fundacji Twój StartUp.

13. Szkoła językowa

Znajomość języków obcych daje sporą przewagę na rynku, dlatego coraz więcej osób decyduje się na doskonalenie swoich umiejętności. Poszukiwani są nie tylko nauczyciele angielskiego, ale też niemieckiego, hiszpańskiego i polskiego jako obcego.

Jeżeli masz pasję do nauki języków obcych i umiejętność przekazywania wiedzy, otworzenie własnej szkoły językowej będzie strzałem w dziesiątkę. Co istotne, możesz działać w pełni zdalnie, więc pozyskanie pierwszych klientów nie powinno Ci sprawić większego problemu.

14. Usługi fotograficzne

Fotografia biznesowa, portretowa, produktowa… a może komercyjna?
Jedno jest pewne: wybór jest ogromny, więc z pewnością znajdziesz swoją niszę. Jeśli do tej pory zajmowałeś się fotografią jedynie hobbystycznie, najwyższa pora, aby przekuć pasję w rentowny biznes.

15. Sklep z antykami i starościami

Pchle targi są Twoim drugim domem, a wyszukiwanie perełek jest dla Ciebie ekscytującą przygodą?

Z powodzeniem możesz rozkręcić biznes, otwierając sklep internetowy z antykami. Przedmioty, które kupiłeś za bezcen, to bardzo często prawdziwe skarby. Wystarczy rozeznać się w temacie, a następnie wyjść na łowy

16. Sklep z akcesoriami dla dzieci

Rodzice coraz częściej zwracają uwagę na jakość produktów kupowanych swoim dzieciom. Szydełkowe maskotki, drewniane tablice manipulacyjne czy wysokiej jakości kocyki i ubrania cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem.

Otworzenie sklepu internetowego oferującego ekskluzywne, ręcznie wykonane produkty dla dzieci, może być obiecującym pomysłem na biznes, który przyciągnie wielu lojalnych klientów. Branża dziecięca stawia dodatkowo na rozwijanie kreatywności i edukację dzieci, co dodatkowo zwiększa atrakcyjność takiego biznesu.

17. Usługi renowacji mebli

Styl retro wraca do łask, a szczególną popularnością cieszą się oryginalne meble z minionej epoki, które w większości przypadków wymagają renowacji.

Jeśli masz dryg do prac manualnych i duże pokłady cierpliwości, ten pomysł na biznes może okazać się strzałem w dziesiątkę. Oprócz standardowej oferty polegającej na przywracaniu do życia starych mebli możesz szukać skarbów, odnawiać je, a następnie sprzedawać za kilkukrotnie wyższą kwotę.

18. Sklep z dekoracjami i wyposażeniem wnętrz

Przemyślane dodatki potrafią zmienić nudne mieszkanie w miejsce z duszą, dlatego nieszablonowe dodatki cieszą się dużym zainteresowaniem. Kolorowe narzuty, rattanowe zagłówki, nietypowe wazony… Jeśli zbierzesz je w jednym miejscu, istnieje bardzo duża szansa, że szybko przyciągniesz pierwszych klientów.

Nie chcesz płacić obowiązkowych składek?

Ogranicz koszty prowadzenia firmy z pomocą inkubatora przedsiębiorczości.

19. Prowadzenie zajęć sportowych online

Osoby, które nie mają czasu na uczestniczenie w tradycyjnych zajęciach sportowych, docenią możliwość ćwiczenia we własnym domu. Jeśli jesteś mistrzem jogi, rozważ prowadzenie wieczornych, zdalnych treningów – z pewnością zostaniesz doceniony przez osoby, które zaczęły odczuwać negatywne skutki pracy biurowej.

10. Produkcja świec sojowych

Świecie to lubiany i uniwersalny pomysł na prezent, dlatego nieustannie cieszą się sporym zainteresowaniem. Myśląc o własnym biznesie, możesz zdecydować się na produkcję personalizowanych świec lub większych zestawów – na przykład dla firm, które poszukują drobnych upominków dla swoich pracowników.

Chociaż sam proces produkcji nie należy do skomplikowanych, warto zadbać o oryginalną ofertę; konkurencja w ten branży jest spora.

21. Projektowanie stron internetowych

Obecność w sieci jest kluczowa, dlatego coraz więcej firm decyduje się na stworzenie strony internetowej. Jedni potrzebują prostej, internetowej wizytówki, inni zaś – rozbudowanego sklepu internetowego.

Projektowanie i tworzenie stron internetowych może być bardzo dochodowym biznesem. I chociaż nauka od podstaw nie należy do najłatwiejszych, w większości przypadków jest bardzo opłacalna.

22. Usługi kosmetyczne/salon urody

Chociaż wykonywanie specjalistycznych zabiegów zarezerwowane jest dla osób z wykształceniem kierunkowym, nie oznacza to, że nie masz szans na otworzenie własnej firmy w branży kosmetycznej – możesz oferować makijaże okazjonalne, manicure hybrydowy czy przedłużanie rzęs. W każdym z tych przypadków niezbędne umiejętności zdobędziesz na kursach.

23. Sprzedaż kursów online

Ten pomysł sprawdzi się w przypadku, gdy przez długi czas pracowałeś w danej branży i możesz pochwalić się sporym doświadczeniem i wiedzą. Sprzedawanie kursów online – w przeciwieństwie do prowadzenia indywidualnych konsultacji – jest znacznie łatwiejsze. Głównie dlatego, że materiał nagrywasz raz, więc poświęcasz dużo mniej czasu na pracę.

24. Usługi księgowe/biuro rachunkowe

Nigdy nie myślałeś nad pracą w dziale księgowości, bo czujesz, że etat nie jest dla Ciebie? Sęk w tym, że wcale nie musisz wiązać się z żadnym pracodawcą. Jeśli ważna jest dla Ciebie elastyczność, możesz otworzyć własne biuro rachunkowe i współpracować z wieloma klientami jednocześnie.

Co istotne, na rynku pojawia się coraz więcej osób prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze – a to właśnie one najczęściej potrzebują wsparcia w kwestiach księgowych. Biznes ten będzie więc nie tylko rentowny, ale i przyszłościowy.

25. Korepetycje online

Korepetycje online są popularnym sposobem na załatanie dziury w budżecie – najczęściej udzielają ich licealiści lub studenci, pobierając za lekcje niewielkie kwoty.

Prawda jest taka, że im wyższe kwalifikacje, tym większe zarobki. Jeśli więc lubisz pracę z młodymi osobami, masz dar przekonywania wiedzy i trochę wolnego czasu, własna platforma z korepetycjami może być świetnym pomysłem na własną firmę.

26. Sklep z akcesoriami dla zwierząt

Zwierzęta są obecnie traktowane jak członkowie rodziny, a ich właściciele chętnie kupują dla swoich pupili oryginalne akcesoria. Możesz zdecydować się na samodzielne szycie smyczy, obroży i legowisk lub otworzyć sklep internetowy, w którym znajdą się wysokiej jakości produkty od lokalnych producentów.

27. Usługi drukowania przestrzennego (3D)

Obsługa drukarki 3D nie jest skomplikowana, dlatego otworzenie firmy zajmującej się drukowaniem przestrzennym będzie dobrym pomysłem dla tych, którzy nie mają sprecyzowanych planów. W większości przypadków praca ta polega na dostarczaniu klientom zamówionych przez nich wzorów, ale jeśli masz zamiar spróbować swoich sił w projektowaniu, możesz zdecydować się na sprzedaż gotowych, autorskich projektów.

28. Sprzedaż w modelu dropshipping

Marzysz o własnym sklepie internetowym, ale nie masz dużego budżetu? Dropshipping pozwoli Ci spełnić marzenia szybciej, niż myślisz. Sprzedając w tym modelu nie musisz mieć magazynu i fizycznego dostępu do sprzedawanych produktów – Twoja rola ogranicza się bowiem do pośredniczenia między klientem a dostawcą.

Do otworzenia biznesu potrzebujesz jedynie sklepu internetowego, który umożliwi klientom składanie zamówień.

29. Tworzenie e-booków

Podobnie jak w przypadku kursów online, tworzenie e-booków wymaga specjalistycznej wiedzy w danej dziedzinie. Ale jeśli już ją masz, warto z tego skorzystać! Możesz zacząć od krótkich poradników lub – jeśli czujesz się na siłach – kompendiów wiedzy. Z łatwością zrobisz to w jednym z ogólnodostępnych programów graficznych.

Co istotne, specjalistyczna wiedza to nie tylko nauki ścisłe. Równie dobrze możesz wydać książkę kucharską lub poradnik dotyczący sprzątania czy declutteringu.

30. Kanał na YouTube

Popularni YouTubrzy zarabiają krocie. Nie oznacza to jednak, że utworzenie niszowego kanału nie będzie opłacalne – warto jednak dokładnie zbadać grupę docelową i zastanowić się nad charakterem publikowanych treści.

W tym przypadku należy nastawić się na działania długofalowe – na realne zarobki możesz liczyć najwcześniej za kilka miesięcy.

Facebook

Kalkulator

Wypełnij i sprawdź ile z nami zaoszczędzisz!

Kalkulator
Czy jesteś studentem poniżej 26 roku życia? *
Czy chciałbyś korzystać z ubezpieczenia w NFZ? *
PLN

Koszty

PLN

PLN

Pieniądze dla Ciebie

PLN

Wypełnij formularz i czekaj na odpowiedź koordynatora

Zamawiam wizytówkę i ulotkę

Otrzymaj projekt ulotki i wizytówki. Wybierz szablon, wersję kolorystyczną, prześlij treść i wybrane zdjęcia. Otrzymasz pliki gotowe do przesłania do drukarni! Jeśli jesteś naszym beneficjentem zapłać 99 zł lub podpisz aneks do umowy o wspołpracy.

Proszę wypełnij formularz

1Twoje Dane
2Wybierz szablon

Twoje dane

Zamawiam stronę internetową

Proszę wypełnij formularz

Formularz umożliwia beneficjentom Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości Twój StartUp zamówienie wykonania bezpłatnej strony firmowej www (wizytówki) w jednym z trzech konfigurowalnych szablonów.

Strony dostępne są wyłącznie dla beneficjentów, którzy podpiszą lub aneksują umowę na okres minimum 6 miesięcy. Szczegółowe informacje dostępne są u koordynatorów oddziałów oraz pod adresem: media@twojstartup.pl

 

1Podstawowe dane
2Szablon
3Domena

Podstawowe dane

W ramach naszej strony wykorzystywane są pliki cookies w celach technicznych, analitycznych i marketingowych. Pełne informacje o ich działaniu oraz wytyczne jak wyłączyć cookies znajdują się w naszej Polityce Cookies.