Twój StartUp

Sposoby na bezpłatną reklamę. Jak promować markę, nie wydając ani grosza?

Sposoby na bezpłatną reklamę (promowanie firmy)

Przedstawiamy sposoby, dzięki którym pozyskasz nowych klientów. Bez skomplikowanych narzędzi, zawiłych procedur i dodatkowych kosztów, a do tego w formie skrojonej na miarę współczesnego użytkownika.

Promocja marki powinna odbywać się wielokanałowo. Tradycyjny model POEM zakłada podział na trzy kategorie: paid, owned i earned media, czyli płatne, własne i pozyskane kanały promocji. Oprócz zachowania odpowiednich proporcji ważne jest, aby publikować treści, które będą miały szansę przebić się przez gąszcz wielu podobnych ofert i zainteresować użytkowników.

W poniższym tekście skupimy się na tym, co (i jak) robić, aby w pełni wykorzystać możliwości dwóch ostatnich kanałów, czyli własnych i pozyskanych.

Social media – nie zapominaj o nich!

Według raportu Social Media 2023 (Gemius, PBI i IAB Polska), niemal 75 proc. internautów w wieku 7-75 lat korzysta z mediów społecznościowych. Co więcej, na ich przeglądaniu spędzają około dwóch godzin dziennie. Dla właścicieli firm jest to jasna informacja – myśląc o działaniach promocyjnych, w pierwszej kolejności powinni wziąć pod uwagę właśnie media społecznościowe.

Jak wykorzystać tę wiedzę, aby realnie wpłynąć na liczbę osób zainteresowanych naszą marką?

Wystarczy zrozumieć siłę content marketingu i dostarczać użytkownikom wartościowych treści. Mogą przybrać one postać postów, krótkich filmów lub infografik. Nie musisz ponosić żadnych kosztów – wystarczy, że skorzystasz z bezpłatnych narzędzi, np. Canvy, która pomoże Ci w przygotowaniu ciekawego i spójnego kontentu.

Wartościowe treści zasilają nie tylko Twój kanał, ale również zwiększają szansę na bezpłatną reklamę, jaką daje Ci udostępnianie ich przez innych użytkowników.

Dołącz do grup tematycznych na Facebooku

Chociaż w ostatnich latach Facebook traci na popularności, nie oznacza to, że nie nadaje się do promowania marki – wręcz przeciwnie! Ten portal może okazać się bardzo przydatny, jeśli dobrze wykorzystasz jego możliwości.

Rozwijając markę w konkretnej branży, rozważ dołączenie do grup tematycznych, na których przebywają Twoi potencjalni klienci. Przykładowo, jeśli szyjesz akcesoria dla psów, dobrym wyborem będzie promowanie biznesu na grupach zrzeszających ich właścicieli. Wystarczy znaleźć odpowiedni moment (np. post, w którym jeden z członków prosi o polecenie sprawdzonych akcesoriów), aby zostawić po sobie ślad i zainteresować potencjalnych klientów.

Publikuj wartościowe treści na blogu firmowym

Jeśli prowadzisz własny biznes, z pewnością masz wiedzę na temat oferowanych usług lub produktów — warto więc ją wykorzystać, aby przyciągnąć nowych klientów. Najprostszym sposobem jest prowadzenie bloga firmowego i publikowanie wartościowych treści, które będą odpowiadały na pytania potencjalnych klientów (i tym samym wzbudzały zainteresowanie marką).

Nie wiesz, od czego zacząć?

Wróćmy do przykładu przedsiębiorcy sprzedającego akcesoria dla psów.

Aby dotrzeć do szerszej grupy odbiorców, możesz stworzyć w swoim sklepie internetowym sekcję z artykułami lub poradnikami. Celuj w tematy, które cieszą się największym zainteresowaniem — na przykład kompletowanie wyprawki dla szczeniaka czy przygotowanie na przyjazd nowego domownika.

Chociaż przeanalizowanie najlepszych propozycji wymaga wiedzy z zakresu SEO i wykorzystania płatnych narzędzi, intuicyjne prowadzenie bloga pozwoli Ci zyskać przewagę nad firmami, które nie podjęły żadnych kroków.

Wykorzystaj platformy ogłoszeniowe

Jeśli nie pomyślałeś wcześniej o promowaniu własnego biznesu na bezpłatnych platformach, najwyższa pora to zrobić! Dodanie ogłoszenia zajmuje chwilę, a zwiększa szanse na dotarcie do klientów kilkukrotnie — wielu potencjalnych klientów regularnie przegląda oferty w poszukiwaniu konkretnych produktów lub usług.

Dodając ogłoszenie, w pierwszej kolejności popracuj nad jego treścią — postaraj się, aby opis produktów lub usług był wyczerpujący i przekazywał potencjalnemu klientowi wszystkie najważniejsze informacje. Nie zapomnij też o dobrej jakości zdjęciach lub ciekawej grafice — większość osób to wzrokowcy, więc warto wyróżnić się na tle innych ofert.

Facebook

Kalkulator

Wypełnij i sprawdź ile z nami zaoszczędzisz!

Kalkulator
Czy jesteś studentem poniżej 26 roku życia? *
Czy chciałbyś korzystać z ubezpieczenia w NFZ? *
PLN

Koszty

PLN

PLN

Pieniądze dla Ciebie

PLN

Wypełnij formularz i czekaj na odpowiedź koordynatora

Zamawiam wizytówkę i ulotkę

Otrzymaj projekt ulotki i wizytówki. Wybierz szablon, wersję kolorystyczną, prześlij treść i wybrane zdjęcia. Otrzymasz pliki gotowe do przesłania do drukarni! Jeśli jesteś naszym beneficjentem zapłać 99 zł lub podpisz aneks do umowy o wspołpracy.

Proszę wypełnij formularz

1Twoje Dane
2Wybierz szablon

Twoje dane

Zamawiam stronę internetową

Proszę wypełnij formularz

Formularz umożliwia beneficjentom Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości Twój StartUp zamówienie wykonania bezpłatnej strony firmowej www (wizytówki) w jednym z trzech konfigurowalnych szablonów.

Strony dostępne są wyłącznie dla beneficjentów, którzy podpiszą lub aneksują umowę na okres minimum 6 miesięcy. Szczegółowe informacje dostępne są u koordynatorów oddziałów oraz pod adresem: media@twojstartup.pl

 

1Podstawowe dane
2Szablon
3Domena

Podstawowe dane

W ramach naszej strony wykorzystywane są pliki cookies w celach technicznych, analitycznych i marketingowych. Pełne informacje o ich działaniu oraz wytyczne jak wyłączyć cookies znajdują się w naszej Polityce Cookies.