Twój StartUp

Chat GPT – copywriter, pomysłodawca… A może CEO?

Człowiek i sztuczna inteligencja: symboliczny uścisk cyfrowej dłoni

Zastanawiałeś się kiedyś, jak sztuczna inteligencja poradziłaby sobie jako dyrektor generalny? Już nie musisz –  João Ferrão dos Santos założył startup i powierzył jego losy chatbotowi GPT-4. Firma bardzo szybko osiągnęła sukces. Czy to kolejny znak, że przyszłość leży w innowacjach?

Spis treści:

Historia AIsthetic Apparel – firmy zarządzanej przez AI

João Ferrão dos Santos – portugalski inżynier i marketingowiec – postanowił założyć startup i uczynić sztuczną inteligencję szefem generalnym swojej firmy. Sam objął stanowisko asystenta i wykonywał wszelkie polecenia chatbota GPT-4. To sztuczna inteligencja zadecydowała, że wraz z Portugalczykiem zajmą się sprzedażą odzieży zaprojektowanej bez udziału człowieka. Wymyśliła też trafną nazwę AIsthetic Apparel.

Pomoc chatbota GPT-4 nie zakończyła się na kilku prostych pomysłach: napisał on obszerny biznesplan, w którym zawarł najważniejsze wytyczne. João Ferrão dos Santos miał zająć się pozyskaniem inwestorów (tzw. aniołów biznesu), założeniem e-sklepu i nawiązaniem współpracy z wybraną przez chatbota drukarnią. Propozycjami nadruków zajął się chatbot GPT, natomiast ich wykonaniem – Midijourney, czyli generator obrazów oparty na innej sztucznej inteligencji.

Chat GPT jako CEO – jak sobie radzi?

Pierwszy dzień sprzedaży był zaskoczeniem zarówno dla Santosa, jak i osób śledzących rozwój firmy AIsthetic Apparel – startup wykorzystał wszystkie pozyskane środki. Nie korzystając z płatnych reklam ani SEO, firma zrealizowała ponad sto zamówień i wysłała je na trzy kontynenty. Doprowadziło to do pierwszych komplikacji i zmusiło startup do znalezienia nowych inwestorów.

Sklep internetowy wciąż funkcjonuje i ma się bardzo dobrze. Na stronie AIsthetic Apparel możemy znaleźć koszulki i bluzy. Ich ceny rozpoczynają się od 162 zł, a kończą na 456 zł.

Jak AI może pomóc w rozwoju firmy?

Powszechny Chat GPT-3 wciąż ma wiele wad: korzystając z ograniczonych zasobów, potrafi wyciągać błędne wnioski i udzielić nieprawidłowych odpowiedzi, a tworzone przez niego teksty wymagają sporych poprawek. Możemy poprosić go o pomoc w napisaniu prostego artykułu lub sloganu reklamowego, lecz musimy liczyć się z faktem, że niektóre propozycje będą absurdalne. Bezpłatna wersja chatbota GPT nie jest w stanie przygotować artykułu eksperckiego czy zaplanować wartościowego kontentu. Ma on jednak jedną, istotną zaletę – nigdy się nie męczy i zawsze jest produktywny, więc coraz częściej staje się wsparciem dla osób pracujących w branżach kreatywnych.

Sztuczna inteligencja kontra Google

Google przedstawił oficjalne stanowisko w sprawie posługiwania się treściami tworzonymi przez sztuczną inteligencję – jak podkreślił, wysokimi pozycjami w wyszukiwarkach nagradzane będą publikacje zgodne ze standardami E-E-A-T (ang. expertise, experience, authoritativeness, trustworthiness), czyli takie, które dostarczają użytkownikom rzetelnych i przydatnych informacji. Doda też, że nie ma znaczenia, w jaki sposób je tworzymy – jeśli używamy AI jako pomocnika, nie zostaniemy ukarani obniżeniem widoczności.

No dobrze, ale co z AIsthetic Apparel?

Patrząc na sukces firmy, możemy odnieść wrażenie, że stoi za nim sztuczna inteligencja. W rzeczywistości nie mniejszą rolę odegrała innowacja – Santos poszedł na całość i uczynił chat GPT prezesem firmy, stając się tym samym pierwszą osobą, która zdecydowała się na taki krok. To właśnie ten fakt – nie zaś działania chatbota – wywołał duże poruszenie i przyczynił się do wzrostu popularności firmy.

Do samego narzędzia musimy więc podchodzić bardzo ostrożnie – powierzenie w jego ręce losów istniejącej już firmy byłoby dużym błędem. Jeśli chodzi o korzystanie z pomocy – tutaj ryzyko jest mniejsze, jednak wciąż powinniśmy zachować spory dystans i nie ufać mu bezgranicznie.

Facebook

Kalkulator

Wypełnij i sprawdź ile z nami zaoszczędzisz!

Kalkulator
Czy jesteś studentem poniżej 26 roku życia? *
Czy chciałbyś korzystać z ubezpieczenia w NFZ? *
PLN

Koszty

PLN

PLN

Pieniądze dla Ciebie

PLN

Wypełnij formularz i czekaj na odpowiedź koordynatora

Zamawiam wizytówkę i ulotkę

Otrzymaj projekt ulotki i wizytówki. Wybierz szablon, wersję kolorystyczną, prześlij treść i wybrane zdjęcia. Otrzymasz pliki gotowe do przesłania do drukarni! Jeśli jesteś naszym beneficjentem zapłać 99 zł lub podpisz aneks do umowy o wspołpracy.

Proszę wypełnij formularz

1Twoje Dane
2Wybierz szablon

Twoje dane

Zamawiam stronę internetową

Proszę wypełnij formularz

Formularz umożliwia beneficjentom Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości Twój StartUp zamówienie wykonania bezpłatnej strony firmowej www (wizytówki) w jednym z trzech konfigurowalnych szablonów.

Strony dostępne są wyłącznie dla beneficjentów, którzy podpiszą lub aneksują umowę na okres minimum 6 miesięcy. Szczegółowe informacje dostępne są u koordynatorów oddziałów oraz pod adresem: media@twojstartup.pl

 

1Podstawowe dane
2Szablon
3Domena

Podstawowe dane

W ramach naszej strony wykorzystywane są pliki cookies w celach technicznych, analitycznych i marketingowych. Pełne informacje o ich działaniu oraz wytyczne jak wyłączyć cookies znajdują się w naszej Polityce Cookies.