Twój StartUp

Czy warto inwestować w reklamę online?

Ostateczne starcie telewizji i internetu. Okazuje się, że nakłady na reklamę online przebiją wydatki na reklamę w TV. Tendencja jest wzrostowa i to w tempie dwucyfrowym.

Już w pierwszym kwartale 2018 roku wydatki na reklamę online osiągnęły kwotę 1 mld złotych. W całym bieżącym roku eksperci spodziewają się nawet 4 mld złotych. To cenne informacje dla prowadzących startup lub działalność.

Reklama w telewizji to nadal sposób na dotarcie do wielkiej grupy potencjalnych klientów. Trudno to medium bagatelizować. W końcu każdy tam ląduje. Pytanie tylko, jak długo taki stan rzeczy się utrzyma.

To tylko kwestia czasu – wiadomo od dawna. Reklama cyfrowa odnotowuje ciągły wzrost (licząc rok do roku dwucyfrowy, poza nieco gorszym 2017, gdy to było „zaledwie” ponad 9%). Online przebije TV pod względem nakładów na reklamę.

Urządzenia mobilne nadają ton zmianom

Wysokie wzrosty w internecie są możliwe dzięki wydatkom na innowacyjną reklamę w urządzeniach mobilnych (tu wzrost wydatków na reklamę o 33%).

Reklamodawcy chętnie inwestują coraz więcej w komunikację marketingową w mediach społecznościowych (wzrost o 40%) oraz w wideo online (wzrost o 33%). Reklama programatyczna pozwalająca trafić do konkretnego internauty odnotowała również wielki wzrost (o 31%).

Najpopularniejszy jest nadal format graficzny reklamy. Najwięcej środków pochłania reklama w wyszukiwarkach (31%). Najgorzej wypada opcja e-mail (jedynie 2% przy nieustającym trendzie spadkowym).

Rozwój biznesu bez sieci trudny do wyobrażenia

Dane te świadczą o niezwykłym rozwoju rynku cyfrowego. Każdy, kto planuje dopiero utworzenie własnego startupu albo właśnie rozpoczyna działalność biznesową, powienien zdawać sobie z tego sprawę.

Z pewnością warto śledzić innowacyjne trendy. Narzędzi i aplikacji jest coraz więcej. By trafić do klienta, nie wystarczy już fanpage na FB, followersi na Instagramie. Kolejne pokolenia odpływają do nowych serwisów.

Reklama w telewizji to nadal sposób na dotarcie do wielkiej grupy potencjalnych odbiorców. Trudno to medium zbagatelizować. W końcu każdy tam ląduje. Pytanie tylko, jak długo taki stan rzeczy się utrzyma.

IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 roku, a jego wyniki stały się standardem rynkowym i są bazą dla innych analiz dotyczących wydatków reklamowych.

W badaniu biorą udział wszystkie wiodące firmy internetowe, jednak wyniki nie wyczerpują pełni wydatków reklamowych w internecie ze względu na duże zróżnicowanie i mnogość małych oraz średnich podmiotów na rynku.

Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu. Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy.

Źródło: iab.org.pl

Facebook

Kalkulator

Wypełnij i sprawdź ile z nami zaoszczędzisz!

Kalkulator
Czy jesteś studentem poniżej 26 roku życia? *
Czy chciałbyś korzystać z ubezpieczenia w NFZ? *
PLN

Koszty

PLN

PLN

Pieniądze dla Ciebie

PLN

Wypełnij formularz i czekaj na odpowiedź koordynatora

Zamawiam wizytówkę i ulotkę

Otrzymaj projekt ulotki i wizytówki. Wybierz szablon, wersję kolorystyczną, prześlij treść i wybrane zdjęcia. Otrzymasz pliki gotowe do przesłania do drukarni! Jeśli jesteś naszym beneficjentem zapłać 99 zł lub podpisz aneks do umowy o wspołpracy.

Proszę wypełnij formularz

1Twoje Dane
2Wybierz szablon

Twoje dane

Zamawiam stronę internetową

Proszę wypełnij formularz

Formularz umożliwia beneficjentom Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości Twój StartUp zamówienie wykonania bezpłatnej strony firmowej www (wizytówki) w jednym z trzech konfigurowalnych szablonów.

Strony dostępne są wyłącznie dla beneficjentów, którzy podpiszą lub aneksują umowę na okres minimum 6 miesięcy. Szczegółowe informacje dostępne są u koordynatorów oddziałów oraz pod adresem: media@twojstartup.pl

 

1Podstawowe dane
2Szablon
3Domena

Podstawowe dane

W ramach naszej strony wykorzystywane są pliki cookies w celach technicznych, analitycznych i marketingowych. Pełne informacje o ich działaniu oraz wytyczne jak wyłączyć cookies znajdują się w naszej Polityce Cookies.