Rynek pęka w szwach od konkurencji. Z roku na rok coraz trudniej promować niewielkie biznesy i wybić się ponad innych. Warto wtedy skorzystać z nieoczywistych rozwiązań – chociażby podcastów, które pozwolą Ci opowiedzieć historię własnej firmy. W poniższym artykule wyjaśnimy Ci, na czym polega ta forma promocji i w jakich sytuacjach może okazać się skuteczna.
Żyjemy w dobie nadpodaży treści. Jesteśmy z każdej strony bombardowani kampaniami reklamowymi, chwytliwymi sloganami, kilkunastosekundowymi filmami i grafikami informującymi o „specjalnej promocji”. Nie zatrzymujemy się nigdzie na dłużej — konsumujemy dużo i szybko, a potem równie szybko zapominamy.
Jeśli myślisz o skutecznej promocji, warto wybrać formę, która zostanie w pamięci odbiorców na dłużej. Podcasty oferują unikalne doświadczenie, które wyróżnia je wśród innych form promocji. Przede wszystkim są bardzo osobiste. Przekaz dociera bezpośrednio do słuchacza i tworzy wrażenie rozmowy w cztery oczy. Między nadawcą a odbiorcą wytwarza się rodzaj specyficznej więzi, która pozwala na głębsze zrozumienie treści.
Gdy stawiasz pierwsze kroki…
Podcasting powinien przypaść Ci do gustu, jeśli nie do końca wiesz, co chciałbyś przekazać światu i w jaki sposób. W wielu przypadkach są to rozmowy prowadzone przez doświadczoną osobę, która pomoże Ci opowiedzieć całą historię i wyodrębnić najciekawsze wątki. Nie musisz martwić się o chronologię czy uczyć się tekstu na pamięć – wszystko dzieje się płynnie i naturalnie.
Podcast jest dla Ciebie również szansą na trafniejsze dotarcie do grupy docelowej. Słuchacze sami określają interesujący ich zakres tematyczny, a następnie wybierają konkretny odcinek spośród listy dopasowanych propozycji. Dzięki temu masz do czynienia z wyselekcjonowaną grupą osób, które są rzeczywiście zainteresowane tym, co masz do przekazania.
Historia, która ma moc
W naszym poprzednim artykule pisaliśmy o storytellingu i wyjaśnialiśmy, dlaczego jest tak skuteczny. Jeśli do tej pory nie miałeś okazji wykorzystać go w celach promocyjnych, podcast może być dla Ciebie doskonałą okazją, aby to zrobić. Zazwyczaj najtrudniejszy jest pierwszy krok, czyli wyjście do ludzi i pokazanie bardziej „ludzkiej” strony Twojego biznesu. Wywiad lub luźna rozmowa mogą być doskonałą okazją, aby przełamać pierwsze lody i opowiedzieć swoją historię w komfortowych warunkach.
Daj się usłyszeć!
Czujesz, że podcast jest czymś dla Ciebie?
Jeśli rozwijasz własny biznes pod skrzydłami Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości „Twój StartUp”, możesz zgłosić się do wywiadu, w którym opowiesz o swojej drodze do sukcesu, najciekawszych aspektach związanych z prowadzeniem firmy i wyzwaniami, jakie napotkałeś.
Wystarczy, że skontaktujesz się z naszą redaktorką Martą Zinkiewicz i opowiesz w kilku słowach, czym zajmujesz się w ramach prowadzonej działalności.
marta.zinkiewicz@twojstartup.pl
+48 453 014 038