Na początku warto wyjaśnić, czym w zasadzie jest FinTech? Branża ta nie posiada jeszcze jednoznacznie określonych ram działalności. Przy próbach definiowania pojęcia najczęściej pojawia się kryterium usługowe. Zatem FinTechem można określić firmy (np. startupy), które sprzedają produkty finansowe, wykorzystując do tego nowoczesne kanały online.
Sektor ten, choć w Polsce jeszcze stosunkowo mały, rozwija się bardzo dynamicznie. Prowadząc startup lub działalność zdecydowanie warto się mu przyjrzeć. Być może to właśnie FinTech okaże się inspiracją dla naszego biznesu.
Ważną gałęzią tego sektora są Internetowe pożyczki. Zyskują one na popularności głównie dzięki swojej dostępności, szybkości dostarczania usług oraz bezpieczeństwu, jakie zapewnia swoim klientom.
Niejednokrotnie pożyczkobiorcy to osoby młode, które potrzebują pieniędzy na start lub rozwój swojego biznesu. Niestety, często zdarza się, że mimo wykazania regularnych przychodów, nie spełniają restrykcyjnych wymogów i nie są w stanie dostać kredytu w tradycyjnym banku. Dlatego z chęcią zwracają się w stronę FinTechu.
Z raportu „Milenialsi w MŚP. Pod lupą” opracowanego przez Europejski Fundusz Leasingowy wynika, że miarą sukcesu dla tego pokolenia jest stabilność finansowa (89%) oraz materialna stabilność rodziny (87%). Od dostawców usług finansowych oczekują przede wszystkim wygody, prostoty i szybkości.
Ta innowacyjna generacja wychowała się online, nic więc dziwnego, że również w sektorze kapitału szukają cyfrowych rozwiązań. Firmy FinTechowe świetnie wpisują się w ich wymagania – wzięcie pożyczki nierzadko zajmuje mniej niż 5 minut.
Gdy dołożymy do tego wysokie bezpieczeństwo transakcji, jakie zapewniają przedsiębiorstwa, nietrudno zrozumieć rosnącą popularność tego zjawiska. Jednak nie tylko milenialsi są głównymi pożyczkobiorcami. Każdy, komu nie jest obcy rozwój technologii, niewątpliwie doceni liczne zalety bankowości online.
Źródło: https://businessinsider.com.pl