Twój StartUp

Jak wymyślić nazwę firmy? Obudź swoją kreatywność!

Proces wymyślania nazwy dla firmy. Drewniane klocki tworzące napis "BRAND".

Idealna nazwa marki jest łatwa do zapamiętania i przekazuje odbiorcy klarowną informację o charakterze działalności. Wiele firm zrezygnowało jednak z tego schematu i zbudowało swoją rozpoznawalność na innych zasadach. Jeśli masz pustkę w głowie, a jednocześnie zależy Ci na samodzielnym wymyśleniu nazwy, przychodzimy z pomocą!

Spis treści:

Generator nazw – nie skreślaj go na samym początku

Największą przeszkodą w procesie wymyślania nazwy dla własnej marki jest całkowita pustka w głowie. Jeśli chcesz się z nią uporać, spróbuj skorzystać z generatora nazw lub narzędzia opartego na sztucznej inteligencji. To normalne, że wiele propozycji nie przypadnie Ci do gustu – kluczem jest, aby nie zrażać się zbyt szybko, bo wyeliminowanie niepasujących haseł jest ważnym elementem całego procesu. Będzie to dla Ciebie informacja, w jakim kierunku chcesz (lub nie chcesz) podążać.

Pamiętaj, że generator nazw to tylko narzędzie, które ma Ci pomóc – nie spodziewaj się, że otrzymasz gotowe propozycje. Zapisuj te, które spodobały Ci się najbardziej i modyfikuj je do momentu, w którym poczujesz, że „to jest to”.

Łącz, dziel i dodawaj

Skorzystałeś z pomocy generatora, ale nie przyniosło to oczekiwanego efektu? Weź przykład z innych firm i spróbuj połączyć kilka słów, aby utworzyć oryginalną i niepowtarzalną nazwę dla swojej marki.

Odwołaj się do wartości lub skojarzeń

Myślenie zajęło Ci więcej, niż przewidziałeś, ale wciąż nie masz pomysłu, jak nazwać swoją firmę? Spróbuj skorzystać z najprostszej metody: wykorzystaj istniejącą już nazwę, która będzie metaforą reprezentowanych przez Twoją firmę wartości. Jakie marki obrały ten kierunek?

Wykorzystaj swoje nazwisko

Wielu twórców postanowiło nazwać markę własnym imieniem i nazwiskiem. Jest to szczególnie popularny zabieg wśród projektantów modowych – Prada, Chanel czy Versace są znane na całym świecie. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś wziął przykład z najlepszych – zabieg ten dodaje wiarygodności i jest dla klienta komunikatem, że ma do czynienia z profesjonalną firmą (w końcu reprezentujesz ją własnym nazwiskiem).

Nie poddawaj się

Może się zdarzyć, że pomimo wielu starań nie zdołasz wymyślić nazwy dla swojej firmy. W tej sytuacji masz dwa wyjścia: skorzystać z pomocy specjalistów, którzy pomogą Ci przejść przez ten proces, lub dać sobie czas. Na pewno znasz markę odzieżową Reserved – legenda miejska głosi, że jej nazwa powstała, gdy właściciel zobaczył ten napis na stoliku w restauracji. Jak sam widzisz, najlepsze pomysły potrafią być dziełem przypadku.

Facebook

Kalkulator

Wypełnij i sprawdź ile z nami zaoszczędzisz!

Kalkulator
Czy jesteś studentem poniżej 26 roku życia? *
Czy chciałbyś korzystać z ubezpieczenia w NFZ? *
PLN

Koszty

PLN

PLN

Pieniądze dla Ciebie

PLN

Wypełnij formularz i czekaj na odpowiedź koordynatora

Zamawiam wizytówkę i ulotkę

Otrzymaj projekt ulotki i wizytówki. Wybierz szablon, wersję kolorystyczną, prześlij treść i wybrane zdjęcia. Otrzymasz pliki gotowe do przesłania do drukarni! Jeśli jesteś naszym beneficjentem zapłać 99 zł lub podpisz aneks do umowy o wspołpracy.

Proszę wypełnij formularz

1Twoje Dane
2Wybierz szablon

Twoje dane

Zamawiam stronę internetową

Proszę wypełnij formularz

Formularz umożliwia beneficjentom Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości Twój StartUp zamówienie wykonania bezpłatnej strony firmowej www (wizytówki) w jednym z trzech konfigurowalnych szablonów.

Strony dostępne są wyłącznie dla beneficjentów, którzy podpiszą lub aneksują umowę na okres minimum 6 miesięcy. Szczegółowe informacje dostępne są u koordynatorów oddziałów oraz pod adresem: media@twojstartup.pl

 

1Podstawowe dane
2Szablon
3Domena

Podstawowe dane

W ramach naszej strony wykorzystywane są pliki cookies w celach technicznych, analitycznych i marketingowych. Pełne informacje o ich działaniu oraz wytyczne jak wyłączyć cookies znajdują się w naszej Polityce Cookies.