Znacznie łatwiej przychodzi nam promowanie własnych produktów lub usług, niż… samych siebie. Wielu przedsiębiorców – zamiast zostać twarzą marki – unika rozgłosu, jednocześnie pozbawiając się szansy na pozyskanie nowych klientów.
- Z lektury poniższego tekstu dowiesz się:
- dlaczego nie warto rezygnować z obecności w sieci,
- co możesz zyskać, kreując swój własny wizerunek,
- w jaki sposób pokazać, żejesteś ekspertem w danej dziedzinie.
Współczesny konsument jest świadomy — coraz rzadziej kieruje się ceną produktu, a częściej przywiązuje uwagę do wartości reprezentowanych przez firmę. Ważna jest dla niego wiarygodność, którą buduje spójny i klarowny przekaz. Sam przedsiębiorca jest z kolei istotnym elementem tego przekazu, dlatego nie należy rezygnować z obecności w sieci i kreowania swojego własnego wizerunku.
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak być skutecznym i przekonującym ekspertem, zapoznaj się z poniższymi wskazówkami.
Bądź aktywny na LinkedIn
LinkedIn działa podobnie do Facebooka, jednak pełni zupełnie inną funkcję. Chociaż umożliwia obserwowanie ulubionych twórców, komentowanie ich publikacji, dodawanie zdjęć i dzielenie się ze społecznością własnymi przemyśleniami, jest nastawiony wyłącznie na relacje biznesowe. Wielu przedsiębiorców korzysta z tej platformy w bardzo ograniczony sposób – a to poważny błąd!
![Linkedin - zbuduj wizerunek eksperta](https://twojstartup.pl/wp-content/uploads/2023/08/budowanie-wizerunku-na-linkedin.jpg)
Prowadź blog ekspercki
Współczesne blogi nie mają nic wspólnego z tymi, które pamiętamy z początku XXI wieku – większość z nich tworzona jest w celach biznesowych, a konkretniej – w celu zwiększenia widoczności w sieci lub zbudowania wizerunku eksperta. Te dwie korzyści można oczywiście połączyć, pisząc jakościowe artykuły odpowiadające na zapytania najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę. Twoi odbiorcy przyjdą do Ciebie nie tylko szukając informacji na temat Twojej firmy (lub Ciebie), ale również eksperckiej wiedzy dotyczącej nurtujących ich kwestii.
![Prowadzenie bloga eksperckiego](https://twojstartup.pl/wp-content/uploads/2023/08/blog-ekspercki.jpg)
Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie bloga, przemyśl dokładnie, co chcesz przekazać swoim odbiorcom. Pamiętaj też, że artykuły eksperckie nie są miejscem na promowanie lub reklamowanie własnych usług – nie staraj się przekonywać czytelników, że Twoja marka jest najlepsza, bo szybko stracisz zaufanie. Zamiast tego przekazuj im zweryfikowaną, rzetelną wiedzę i wyjaśniaj, jak rozwiązywać problemy.
Weź udział w wywiadzie
Wywiady to jeden z lepszych sposobów na zbudowanie autorytetu – Twoje imię i nazwisko zostanie umieszczone w nagłówku lub treści, przez co potencjalni partnerzy biznesowi z łatwością trafią na takie publikacje za pośrednictwem wyszukiwarki. Mniej formalny charakter sprawi z kolei, że będą mieli okazję poznać Cię jako człowieka i zrozumieć, jakimi wartościami kierujesz się w życiu – zarówno prywatnym, jak i zawodowym.
Udostępnij swoje dane kontaktowe i komunikuj, że jesteś chętny do różnego rodzaju współprac.
- Jeśli działasz pod skrzydłami Fundacji Twój StartUp, możesz samodzielnie zgłosić się do redakcji i poprosić o bezpłatną publikację na portalu Twoj-Biznes.pl
Wypowiadaj się na konferencjach
Jeśli lubisz dzielić się wiedzą, a na scenie czujesz się jak ryba w wodzie, rozważ zgłoszenie się na konferencję branżową. Od popularności i zasięgów ważniejszy jest temat Twojego przemówienia – postaraj się, aby był niebanalny lub niszowy, aby zwiększyć szansę na pozytywne rozpatrzenie Twojej propozycji.
Nie zniechęcaj się, gdy otrzymasz odmowę – pamiętaj, że Twoje zgłoszenie było jednym z kilkudziesięciu. To, że tym razem nie zostało wybrane, nie oznacza, że nie masz nic ciekawego do przekazania.
Uczestnicz w spotkaniach
Nie chcesz skakać na głęboką wodę, a jednocześnie zależy Ci na poznaniu nowych osób i zwiększeniu świadomości Twojej marki? Wypróbuj spotkania networkingowe, podczas których możesz nawiązać nowe znajomości w nieformalnej atmosferze. Ten sposób nawiązywania nowych znajomości jest szczególnie popularny wśród przedsiębiorców, którzy dopiero wchodzą na rynek.
Nawet jeśli jesteś z natury introwertyczny, spotkanie networkingowe będzie dla Ciebie cenną lekcją – zobaczysz, jak w praktyce wygląda budowanie sieci kontaktów.