Łatwiejsze prowadzenie działalności lub startupu jest możliwe, kiedy idzie za nim odpowiednie przygotowanie mentalne. Przedstawiamy zestawienie trzech pozycji literackich, które stanowią absolutny must have ludzi biznesu.
Zapamiętane zdania, przeanalizowane historie, anegdoty czy morały mają na nas ogromny wpływ. Chcąc prowadzić własny biznes, warto mieć „otwartą głowę”, dzięki temu mamy korzystniejsze podejście do różnego rodzaju innowacji, które z dużą dozą prawdopodobieństwa przełożą się na nasz zysk.
Pierwszą propozycją jest „THE FOUR” Scotta Gallowaya. Dzieło podsumowuje, jak Amazon, Facebook, Google i Apple zmieniają nasze życie i funkcjonowanie gospodarki na całym świecie. Co ważniejsze, pokazuje także, jak nawet małe startupy, czy działalności mogą uczyć się na porażkach i sukcesach wielkich firm przy wprowadzaniu różnych automatyzacji, czy optymalizacji.
Kolejna pozycja może zaskoczyć niektórych przedsiębiorców, odwiedzających nasz portal. Mowa o „To, co wiem na pewno” autorstwa Oprah Winfrey. Książka przybliża czytelnikom opis zmagań, poszukiwań i refleksji autorki. Działa motywująco i rozwija oraz pomaga spojrzeć naszą działalność z dystansem.
Ostatnim, lecz niemniej inspirującym dziełem, jest „21 lekcji na XXI wiek” Harari Yuval Noah. Dzieło zaprasza do dialogu na temat współczesności. Skupiając wydarzenia z zakresu polityki, kultury i ekonomii prowadzi nas przez nie w taki sposób, aby każdy mógł sformułować własne stanowisko.
Pomimo tego, że za otwarciem własnej działalności, czy stratupu idzie wiele nowych obowiązków, nie warto zapominać o regularnym poszerzaniu swojego światopoglądu poprzez czytanie. Literatura wzbogaca nasze podejście do wielu kwestii, co z kolei przekłada się nasze cechy charaktery i nastawienie do różnego rodzaju innowacji w biznesie.