Twój StartUp

Marketing relacji, czyli budowanie trwałych więzi z klientami

Marketing relacji - zadowolenie klienta

Czy dbasz o lojalnych klientów? Jeśli nie, popełniasz duży błąd. Sprawdź, dlaczego marketing relacji jest tak ważny i z jakiego powodu pozyskani klienci mogą okazać się ważniejsi od tych, których dopiero próbujesz zdobyć

Spis treści:

Klienta jest łatwiej utrzymać, niż pozyskać

Przedsiębiorcy bardzo często zapominają, że utrzymanie klienta jest nie tylko o wiele łatwiejsze, ale również dużo tańsze, niż pozyskanie nowego. W praktyce oznacza to, że w pierwszej kolejności powinniśmy skupiać się na budowaniu więzi z lojalnymi klientami, a dopiero potem – na pozyskiwaniu nowych.

Koncepcja, według której jednym z najważniejszych aspektów w tworzeniu silnej marki jest budowanie długotrwałych, autentycznych więzi z klientami, nazywana jest marketingiem relacji. Jej przeciwieństwem jest marketing transakcyjny, czyli zwiększenie sprzedaży poprzez docieranie do nowych klientów.

Klienci zapłacą więcej za pozytywne doświadczenia

Według badania Retail Report 2023 przeprowadzonego przez Adyen, 43 proc. kupujących wybiera sprzedawców, którzy pamiętają ich preferencje i oferują personalizację w ramach swoich stron internetowych. 77  proc. oczekuje z kolei, że sprzedawcy poprawią sposób, w jaki nagradzają ich za zakupy. Wniosek jest prosty: decydując się na zapewnienie użytkownikom lepszych doświadczeń, jesteśmy na prostej drodze do zyskania przewagi nad konkurentami

Nasze nastawienie do klienta jest znacznie ważniejsze, niż cena oferowanych produktów lub usług — według raportu The Disconnected Customer przygotowanego przez ekspertów Capgemini, 87 proc. klientów jest w stanie zapłacić więcej za lepsze doświadczenia.

Marketing relacji – zalety

Chociaż głównym celem marketingu relacji nie jest bezpośrednie zwiększenie sprzedaży i przychodów, odpowiednio pokierowane działania sprawią, że klienci chętniej wybiorą naszą markę. Chociaż efektów nie zobaczymy tak szybko, jak w przypadku płatnej reklamy czy promocji w mediach społecznościowych, marketing relacji może przynieść wiele korzyści, których nie bylibyśmy w stanie osiągnąć w inny sposób:

Jak zbudować więź z klientem?

Aby nawiązać autentyczną, trwałą więź z klientami, musisz zrozumieć, że ich rola nie ogranicza się do kupowania. Ważne jest bycie otwartym na sugestie dotyczące produktów, usług lub samego procesu zakupowego. Jeśli zauważysz, że klienci systematycznie skarżą się na niedogodności, powinna być to dla Ciebie sygnał, że najwyższa pora wdrożyć zmiany.

Jak więc, w praktyce, możesz zadbać o budowanie relacji z kupującymi?

Pamiętaj, że budowanie więzi z klientami jest procesem długotrwałym. Jak zapewne sam wywnioskowałeś, nie istnieje jednak żaden powód, dla którego powinieneś z niego zrezygnować. Jeśli nie jesteś pewny, w jaki sposób wdrożyć działania w obrębie swojej marki, skontaktuj się z naszymi ekspertami, którzy pomogą Ci przejść przez ten proces.

Facebook

Kalkulator

Wypełnij i sprawdź ile z nami zaoszczędzisz!

Kalkulator
Czy jesteś studentem poniżej 26 roku życia? *
Czy chciałbyś korzystać z ubezpieczenia w NFZ? *
PLN

Koszty

PLN

PLN

Pieniądze dla Ciebie

PLN

Wypełnij formularz i czekaj na odpowiedź koordynatora

Zamawiam wizytówkę i ulotkę

Otrzymaj projekt ulotki i wizytówki. Wybierz szablon, wersję kolorystyczną, prześlij treść i wybrane zdjęcia. Otrzymasz pliki gotowe do przesłania do drukarni! Jeśli jesteś naszym beneficjentem zapłać 99 zł lub podpisz aneks do umowy o wspołpracy.

Proszę wypełnij formularz

1Twoje Dane
2Wybierz szablon

Twoje dane

Zamawiam stronę internetową

Proszę wypełnij formularz

Formularz umożliwia beneficjentom Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości Twój StartUp zamówienie wykonania bezpłatnej strony firmowej www (wizytówki) w jednym z trzech konfigurowalnych szablonów.

Strony dostępne są wyłącznie dla beneficjentów, którzy podpiszą lub aneksują umowę na okres minimum 6 miesięcy. Szczegółowe informacje dostępne są u koordynatorów oddziałów oraz pod adresem: media@twojstartup.pl

 

1Podstawowe dane
2Szablon
3Domena

Podstawowe dane

W ramach naszej strony wykorzystywane są pliki cookies w celach technicznych, analitycznych i marketingowych. Pełne informacje o ich działaniu oraz wytyczne jak wyłączyć cookies znajdują się w naszej Polityce Cookies.