Twój StartUp

Najbardziej dochodowe firmy jednoosobowe. 10 branż, które warto rozważyć

najbardziej dochodowe firmy

Przedsiębiorczość to dzisiaj pożądana cecha i co raz więcej osób decyduje się na samozatrudnienie. Praca “na swoim” przynosi nie tylko niezależność, ale też szeroki wachlarz umiejętności do wykorzystania na rynku. Bycie swoim własnym szefem to przede wszystkim odpowiedzialność, a także okazja do sukcesu i wysokich zarobków. 

Jeżeli zastanawiasz się, czy samozatrudnienie może być opcją dla Ciebie – to dobrze! Pierwszy krok to przemyślenie własnych predyspozycji. W artykule przeanalizujemy, jakie cechy mogą się przydać w takiej formie zatrudnienia. Przyjrzymy się też, w jakich branżach znajdziemy najbardziej dochodowe firmy jednoosobowe. 

Dla kogo firma jednoosobowa?

Dochodowa firma jednoosobowa to przede wszystkim wszechstronny szef. Przechodząc na samozatrudnienie, musisz być pracownikiem miesiąca… każdego miesiąca. Od Ciebie zależy rozeznanie rynku, przygotowanie biznesplanu oraz wykonanie usług. To świetne rozwiązanie dla osób, które cenią sobie działanie na własną rękę – nie brakuje im pomysłów ani umiejętności ich realizowania. Jeżeli Twoją cechą jest zaradność i cenisz sobie zorganizowanie, może to być rozwiązanie dla Ciebie. 

Biznes szyty na miarę?

Jedną z głównych zalet samozatrudnienia jest swoboda w wyborze zleceń oraz czasu poświęcanego na pracę. Warto uważnie prześledzić swoje umiejętności i doświadczenie, aby przekształcić je w usługi wysokiej jakości. Skutecznie zarządzając czasem oraz zleceniami, z czasem zbudujesz silną markę osobistą. Pamiętaj jednak, że czeka Cię również proces zakładania działalności oraz koszty inne niż na etacie. 

Dochodowa firma jednoosobowa - branże

Kiedy myślimy o dochodowych zawodach, wysoko na liście zapewne znajdą się lekarze lub prawnicy zatrudnieni w wielkich firmach. Są jednak branże, w których łatwiej działać jako firma jednoosobowa. Przedstawiamy listę pomysłów na biznesy z jednostką w centrum – tam, gdzie liczy się indywidualna wizja, styl i dyspozycyjność. 

☑️ Przeczytaj rozmowę z Agnieszką Czajkowską-Wendorff i dowiedz się, kiedy warto zacząć myśleć o nowej branży.

👉 Social media

Mnóstwo firm promuje się w mediach społecznościowych, ale nie każdy pracodawca chce i może zatrudniać zespół do marketingu. Znacznie częściej firmy decydują się na zewnętrznych specjalistów. Branżę cechuje różnorodność form – krótkie wideo, przyciągające oko posty i grafiki. Nie bez znaczenia są aktualne trendy na platformach, ale indywidualna estetyka twórcy wybija się na pierwszy plan. 

Pracując w tej branży, możesz zajmować się wieloma projektami jednocześnie lub objąć opieką jedną firmę. Każda platforma charakteryzuje się inną specyfiką, możesz więc wyspecjalizować się w wybranym nurcie. Duża elastyczność zapewnia cenioną na samozatrudnieniu swobodę, a chętnych na usługi z pewnością nie zabraknie. 

👉 Obsługa uroczystości

Śluby, rocznice czy urodziny zazwyczaj obsługiwane są przez liczne grono specjalistów. Obsługa eventów to świetny pomysł na dochodową firmę jednoosobową – wystarczy jedna konkretna umiejętność. Fotograf ślubny czy kamerzysta mogą z powodzeniem znaleźć dużo zleceń, szczególnie w sezonie letnim. Równie dochodowy może okazać się wedding planer, który zajmie się każdym etapem planowania wesela. 

W branży eventowej bez problemu odnajdą się także dekorator, florysta, cukiernik czy DJ. Coraz więcej osób ceni wyjątkowe, spersonalizowane obchodzenie ważnych momentów. Jednorazowe zarobki mogą osiągnąć nawet kilka tysięcy złotych za stosunkowo niewielki czas pracy.

👉 IT

Branża IT to istna żyła złota. Programiści, projektanci stron czy architekci chmur to zaledwie początek długiej listy wysokopłatnych zawodów. Informatycy mogą zdecydować się na bogaty pakiet usług i wsparcie technologiczne lub wyspecjalizować się – na przykład w jednym z języków oprogramowania. 

Zapotrzebowanie na wykwalifikowanych specjalistów nie słabnie nawet przy dynamicznym rozwoju sztucznej inteligencji, a eksperci mogą zarabiać duże kwoty za swoje usługi. Coraz więcej informatyków decyduje się na samozatrudnienie, aby przebierać w możliwościach i rozwijać się w preferowanym kierunku. 

👉 Tłumaczenia

Znajomość języków przydaje się w wielu zawodach, a niektóre z nich cieszą się dużym powodzeniem. Nauczanie języków to jednak nie jedyna opcja, ponieważ usługi tłumaczy również są w cenie. Od oficjalnych dokumentów dla tłumacza przysięgłego po teksty czy książki – zlecenia są niezwykle różnorodne, a dzięki temu ciekawe. 

Dochodowa z pewnością okaże się znajomość większej ilości języków lub mało popularnych kombinacji, na które jest zapotrzebowanie. Tłumacze mogą także podejmować się zdalnych zleceń, dostosowując się pod rynek zdominowany przez języki, którymi dysponują. 

👉 Architektura

Kolejnym dobrym pomysłem może być założenie biura architektonicznego. Tworzenie projektów od podstaw świetnie wpasowuje się w firmę jednoosobową, gdzie pomysł od początku do końca należy do twórcy. Architekci mogą wykazać się własnym stylem oraz wybierać zlecenia na budynki różnego rodzaju. 

Równie rentowne mogą okazać się zlecenia na mniejszą skalę, jak na przykład architektura krajobrazu czy projektowanie ogrodów. Planowanie i aranżacja przestrzeni sprzyjają indywidualnej wizji i poczuciu estetyki. Własne biuro architektoniczne oznacza pełną swobodę w podejmowaniu projektów. 

☑️Przeczytaj wywiad z Małgorzatą Idzikowską-Trzeciak i dowiedz się więcej o projektowaniu ogrodów w praktyce.  

👉 Blogi, streaming i kanały YouTube

Tworzenie treści to z kolei świetna alternatywa dla dochodowych, ale specjalistycznych branży. Tutaj można rozwijać się zgodnie z własnymi zainteresowaniami i pasjami, a kluczem do sukcesu będzie trafienie na odpowiedniego odbiorcę. Popularni twórcy mogą zarabiać przede wszystkim na współpracach reklamowych, a zbudowanie silnej marki osobistej pomaga w osiąganiu większych zarobków. 

Popularność szybko zyskują także platformy streamingowe, takie jak Twitch czy Kick. Wrażenie uczestniczenia w wydarzeniach tu i teraz przyciąga szerokie grono widzów, a twórcy oferują różnorodne treści – od śledzenia rozgrywek gamingowych po treści edukacyjne lub vlogi z życia codziennego. 

👉 Wynajem pokoi i mieszkań

Rynek nieruchomości nie jest najłatwiejszym miejscem na start biznesu. Mimo to krótkoterminowy wynajem pokoi oraz mieszkań nie traci na popularności. Zarówno w większych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach znajdą się chętni na wakacyjne zakwaterowanie oraz weekendowy nocleg. 

Podnajęcie nawet jednego pokoju w mieszkaniu może zapewnić znaczący dochód. Taki biznes może odnieść sukces szczególnie w miastach bogatych w wydarzenia kulturalne, jak koncerty lub festiwale. Zarobki wzrastają wraz ze standardem przestrzeni, a klienci często wracają w sprawdzone miejsca. 

👉 Rękodzieło

Ręcznie robione przedmioty wyróżniają się spośród łudząco do siebie podobnych produktów. Autorska ceramika, szydełkowane maskotki czy kartki okolicznościowe handmade budzą zainteresowanie i przyciągają szerokie grono klientów. 

Wiele osób traktuje rękodzieło jako dodatkowe źródło dochodów, natomiast jest to także dobry pomysł na firmę. Jedyne ograniczenia to kreatywność i czas, ale unikatowe przedmioty wysokiej jakości mogą przynieść twórcom znaczące zarobki. 

☑️ Już tworzysz, ale jeszcze tylko dla siebie? Dowiedz się, jakie rękodzieło najlepiej się sprzedaje.  

👉 Dropshipping

Lukratywnym biznesem jest także sprzedaż internetowa w modelu dropshippingu. Dzięki współpracy z dostawcami nie ma konieczności samodzielnego magazynowania produktów, a klucz do sukcesu tkwi w ich doborze. 

To elastyczny model działalności, w którym wybór sprzedawanych przedmiotów oraz marketing mają największe znaczenie. Dropshipping z powodzeniem może być prowadzony przez jedną osobę pozostającą w kontakcie z zewnętrznymi producentami. 

👉  Doradztwo wizerunkowe

Doradztwo w zakresie marki osobistej to pojemna dziedzina. Zakres specjalizacji może obejmować porady biznesowe, modowe, a nawet analizę słabych i mocnych stron klienta. Usługi można z łatwością prowadzić również online, trafiając do dużej grupy odbiorców. 

Zakres usług zależy od doświadczenia i może być rozbudowywany z czasem. Stawki na porady w konkretnej dziedzinie mogą osiągnąć nawet kilkaset złotych za godzinę, a zapotrzebowanie nie ogranicza się wyłącznie do świata biznesu. 

Alternatywa dla etatu

Powyższe branże sprzyjają osobom, które preferują niezależność i samodzielną organizację. Jeżeli praca na pełen etat nie wydaje Ci się atrakcyjna, warto zastanowić się nad alternatywnymi formami zatrudnienia. Firmy jednoosobowe również mogą być dochodowe, a ich sukces zależy od Ciebie – Twoich pasji i umiejętności, którymi możesz wykazać się jako pracownik na samozatrudnieniu. 

Masz pomysł na firmę jednoosobową, ale nowa branża wydaje się zbyt dużym wyzwaniem? Fundacja Twój StartUp pomoże Ci odnaleźć się na rynku oraz ułatwi trudne początki. Postaw pierwszy krok – skontaktuj się z nami i opowiedz o swoim biznesie.

Facebook

Kalkulator

Wypełnij i sprawdź ile z nami zaoszczędzisz!

Kalkulator
Czy jesteś studentem poniżej 26 roku życia? *
Czy chciałbyś korzystać z ubezpieczenia w NFZ? *
PLN

Koszty

PLN

PLN

Pieniądze dla Ciebie

PLN

Wypełnij formularz i czekaj na odpowiedź koordynatora

Zamawiam wizytówkę i ulotkę

Otrzymaj projekt ulotki i wizytówki. Wybierz szablon, wersję kolorystyczną, prześlij treść i wybrane zdjęcia. Otrzymasz pliki gotowe do przesłania do drukarni! Jeśli jesteś naszym beneficjentem zapłać 99 zł lub podpisz aneks do umowy o wspołpracy.

Proszę wypełnij formularz

1Twoje Dane
2Wybierz szablon

Twoje dane

Zamawiam stronę internetową

Proszę wypełnij formularz

Formularz umożliwia beneficjentom Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości Twój StartUp zamówienie wykonania bezpłatnej strony firmowej www (wizytówki) w jednym z trzech konfigurowalnych szablonów.

Strony dostępne są wyłącznie dla beneficjentów, którzy podpiszą lub aneksują umowę na okres minimum 6 miesięcy. Szczegółowe informacje dostępne są u koordynatorów oddziałów oraz pod adresem: media@twojstartup.pl

 

1Podstawowe dane
2Szablon
3Domena

Podstawowe dane

W ramach naszej strony wykorzystywane są pliki cookies w celach technicznych, analitycznych i marketingowych. Pełne informacje o ich działaniu oraz wytyczne jak wyłączyć cookies znajdują się w naszej Polityce Cookies.