Twój StartUp

Porażki w biznesie. Historie, które zmotywują Cię do działania

Porażka w biznesie: motywujące historie

Czasami nie wszystko idzie po Twojej myśli. Zdarza się też, że od kilku dni lub miesięcy doświadczasz samych porażek i tracisz motywację do rozwijania własnego biznesu. Ale nie martw się! Wiele cenionych osób było w Twojej sytuacji. Poznaj ich historie i przekonaj się, że nie warto spisywać wszystkiego na straty.

Przedstawiamy pięć postaci, o których z pewnością słyszałeś. Ich historie odmienią Twój sposób myślenia i przekonają Cię, że nie wszystko musi być czarno-białe, a porażki nie oznaczają, że nie ma dla Ciebie miejsca na rynku.

Walt Disney – człowiek, któremu brak kreatywności?

Trudno znaleźć osobę, która nie słyszała o Myszce Miki czy Kaczorze Donaldzie. Równie trudno uwierzyć, że ich twórca miał ogromne problemy z wejściem na rynek. Od dziecka kochał rysować, ale niewiele osób wierzyło w jego sukces – zarzucono mu nawet brak kreatywności! Walt bardzo długo nie mógł znaleźć zatrudnienia, więc zgodził się pracować za darmo w studiu reklamy. Tam poznał Uba Iwerksa i założył z nim swoją pierwszą firmę. Niestety, ta szybko upadła, a Disney znalazł się na skraju bankructwa. Nie poddał się jednak i spróbował jeszcze dwa razy: stworzył „Alicję w Krainie Czarów” i „Myszkę Miki”. Za pierwszym razem został oszukany przez studio filmowe, z którym współpracował (to samo studio „odebrało” mu później przyjaciela, proponując mu współpracę). Sukces osiągnął, dopiero gdy uczynił Myszkę Miki pierwszym kolorowym filmem i użyczył jej głosu.

Dziś filmy Disneya znane są na całym świecie, a sam Walt zarobił majątek i otrzymał 46 nominacji oraz 26 nagród Akademii Filmowej.

Colonel Harland Sanders i słynny przepis na kurczaka

Założyciel KFC nie miał łatwego dzieciństwa — jego ojciec zmarł, gdy miał zaledwie sześć lat. Młody Colonel zmuszony był do zaopiekowania się młodszym rodzeństwem, podczas gdy jego matka pracowała, aby utrzymać rodzinę. Jednak nic nie dzieje się przypadkowo; jednym z obowiązków Colonela było gotowanie posiłków dla młodszego rodzeństwa, przez co odkrył on w sobie pasję kulinarną. 

Przez kolejne lata Sanders wiódł proste życie, podejmując się dorywczych prac: sprzedawał opony, był pomocnikiem kowala, pracownikiem kolei i robotnikiem na farmie. W 1930 został właścicielem stacji benzynowej, którą połączył z niewielką jadłodajnią. Podawał w niej znanego dziś wszystkim kurczaka w nietypowej panierce. 

Gdy jadłodajnią zaczęło interesować się coraz więcej osób, Sanders zrozumiał, że musi rozwinąć swój biznes: zdecydował się okrążyć całe Kentucky i sprzedać swój przepis w zamian za prowizję od każdej porcji. Z roku na rok coraz więcej restauracji miało w swojej ofercie słynne kurczaki, a Sanders osiągnął życiowy sukces. W wieku 74 lat Colonel odsprzedał swój udział w firmie za ponad dwa miliony dolarów! Dziś KFC znane jest na całym świecie, a każdy kojarzy uśmiechniętego, starszego pana znajdującego się na logo firmy.

J.K. Rowling i książka, której nikt nie chciał wydać

Historia J.K. Rowling doda skrzydeł wszystkim, którzy zniechęcają się pierwszymi napotkanymi trudnościami. Mimo iż serię o Harrym Potterze zna dziś każdy, a wartość marki wyceniana jest na 15 miliardów dolarów, wydanie książki sprawiło pisarce wiele trudności. Według oficjalnych informacji manuskrypt pierwszej części serii odrzuciło aż 12 wydawnictw. Na współpracę zdecydowało się finalnie Bloomsbury, jednak postawiło autorce warunek: musi ukryć swoje imię i zmienić pseudonim na bardziej „męski”, ponieważ „chłopcy nie będą chcieli czytać historii napisanej przez kobietę”.

Pisarce nie wróżono dużego sukcesu – gdyby nie jej opór i konsekwencja, dziś nikt nie znałby historii młodego czarodzieja.

Facebook

Kalkulator

Wypełnij i sprawdź ile z nami zaoszczędzisz!

Kalkulator
Czy jesteś studentem poniżej 26 roku życia? *
Czy chciałbyś korzystać z ubezpieczenia w NFZ? *
PLN

Koszty

PLN

PLN

Pieniądze dla Ciebie

PLN

Wypełnij formularz i czekaj na odpowiedź koordynatora

Zamawiam wizytówkę i ulotkę

Otrzymaj projekt ulotki i wizytówki. Wybierz szablon, wersję kolorystyczną, prześlij treść i wybrane zdjęcia. Otrzymasz pliki gotowe do przesłania do drukarni! Jeśli jesteś naszym beneficjentem zapłać 99 zł lub podpisz aneks do umowy o wspołpracy.

Proszę wypełnij formularz

1Twoje Dane
2Wybierz szablon

Twoje dane

Zamawiam stronę internetową

Proszę wypełnij formularz

Formularz umożliwia beneficjentom Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości Twój StartUp zamówienie wykonania bezpłatnej strony firmowej www (wizytówki) w jednym z trzech konfigurowalnych szablonów.

Strony dostępne są wyłącznie dla beneficjentów, którzy podpiszą lub aneksują umowę na okres minimum 6 miesięcy. Szczegółowe informacje dostępne są u koordynatorów oddziałów oraz pod adresem: media@twojstartup.pl

 

1Podstawowe dane
2Szablon
3Domena

Podstawowe dane

W ramach naszej strony wykorzystywane są pliki cookies w celach technicznych, analitycznych i marketingowych. Pełne informacje o ich działaniu oraz wytyczne jak wyłączyć cookies znajdują się w naszej Polityce Cookies.