Twój StartUp

Rękodzieło, które najlepiej się sprzedaje. 10 pomysłów na biznes

Makrama - rękodzieło. Pomysł na biznes

Tworzysz rękodzieło, które zachwyca innych? A może masz zdolności manualne i chciałbyś zacząć je tworzyć? Sprawdź, jakie produkty najlepiej się sprzedają i zacznij zarabiać na swojej pasji.

Rękodzieło to nie tylko oryginalna biżuteria i kolorowa ceramika. To również ręcznie szyte ubrania, akcesoria dla zwierząt i obrazy wypalane w drewnie. Jeśli jesteś artystyczną duszą i czujesz się nieco zagubiony na etacie, być może warto pomyśleć o własnym biznesie?

Makramy

Styl boho skradł serca tysięcy osób. I o ile proste ozdoby do mieszkań z łatwością można znaleźć w sklepach z dekoracjami, o tyle kupienie makramy nie jest już takie łatwe. Te ze sklepów nie cieszą oka tak bardzo, jak wykonywane ręcznie, dlatego klienci coraz częściej decydują się na zakupy w małych manufakturach lub bezpośrednio od rękodzielników.

Pamiętaj, że nie musisz już na samym początku rzucać się na głęboką wodę — dobrze sprzedają się zarówno duże makramy, jak i mniejsze ozdoby, np. anioły, liście czy łapacze snów.

👉  Przeczytaj wywiad z Magdaleną Dubiel i dowiedz się, jak zaczęła się jej przygoda z makramowymi aniołami.

Szydełkowe maskotki

Chociaż nauka szydełkowania nie należy do najtrudniejszych, wykonywanie bardziej skomplikowanych wzorów wymaga dużych podkładów cierpliwości. Po nabraniu wprawy taki biznes może okazać się bardzo rentowny – rodzice coraz częściej zwracają uwagę na jakość materiałów i wykonania, tym samym rezygnując z masowo produkowanych zabawek na rzecz rękodzieła.

Gdy opanujesz już sztukę dziergania, możesz z powodzeniem dorobić kilkaset złotych do domowego budżetu lub pomyśleć nad rozkręceniem własnego biznesu. Wszystko zależy od tego, ile czasu jesteś w stanie poświęcić na dodatkową pracę.

👉  O początkach przygody z dzierganiem i wyzwaniach, jakie wiązały się w wejściem na rynek, przeczytasz w wywiadzie z Oleną Rastsvietaievą.

Ceramika

Ceramika użytkowa nie traci na popularności, podobnie jak spersonalizowane przedmioty codziennego użytku. Bardzo dobrze sprzedają się kubki, miseczki i doniczki, ale również bardziej skomplikowane wzory, jak zaparzacze czy dzbanki. Musisz jednak pamiętać, że ceramika użytkowa musi zostać wypalona w specjalnym piecu, którego cena bywa zaporowa dla osób stawiających pierwsze kroki. Niektóre pracownie umożliwiają „wynajęcie” pieca, pobierając opłatę za jednorazowe wypalenie przedmiotów.

Biżuteria

Oryginalna biżuteria wysokiej jakości cieszy się dużą popularnością. Jeśli myślisz o sprzedaży własnoręcznie wykonanych bransoletek, naszyjników lub kolczyków, już na samym początku postaw na wysokiej jakości materiały i unikalne wzory. Przy wyborze półfabrykatów nie kieruj się jedynie ceną, gdyż odbije się to na trwałości Twoich wyrobów.

Oprócz tradycyjnej biżuterii wykonanej z półfabrykatów (np. jedwabnych sznurków i kamieni naturalnych) możesz sprzedawać personalizowane zawieszki z żywicy, drewna lub ceramiki – ogranicza Cię jedynie wyobraźnia.

👉 Obejrzyj wywiad z Anitą Różańską, która zajęła się tworzeniem biżuterii, ponieważ nigdzie nie mogła znaleźć swoich wymarzonych kolczyków.

Świece sojowe

W ostatnich znacznie wzrosła popularność świeć sojowych – głównie dlatego, że coraz głośniej zaczęto mówić o szkodliwości parafiny, z której wykonywana była większość dostępnych na rynku świec. Rękodzielnicy szybko „przechwycili” rynek i zaczęli wytwarzać świece o różnych kształtach, kolorach i zapachach, nieustannie testując nowe rozwiązania i pomysły.

Jako  że proces wytwarzania świec sojowych nie jest skomplikowany, coraz więcej osób decyduje się na przetestowanie tego pomysłu na biznes. Jeśli Ty też do nich należysz – nie zapomnij o dobrej strategii marketingowej, ponieważ konkurencja jest spora.

Naturalne mydła i kule do kąpieli

Podobnie jak w przypadku  świec sojowych, wytwarzanie naturalnych kosmetyków nie jest tak skomplikowane, jak mogłoby się wydawać. W tym przypadku od zdolności manualnych ważniejsza będzie wiedza, czyli dokładne zapoznanie się z właściwościami poszczególnych składników i zasadami ich łączenia.

Mydła i kule do kąpieli to jedne z najczęściej kupowanych prezentów (co ważne – niezależnie od okazji), więc dobrze poprowadzony biznes może otworzyć wiele nowych możliwości.

Akcesoria dla zwierząt

Personalizowane obroże, legowiska z wyszywanymi imionami, ręcznie plecione sznurki czy hamaki dla gryzoni – wybór należy do Ciebie. W XXI wieku zwierzęta traktowane są jak członkowie rodziny, a ich właściciele są w stanie wydać krocie na wyprawkę.

Planując szycie akcesoriów dla zwierząt – a w szczególności smyczy lub obroży – powinieneś zaopatrzyć się w przemysłową maszynę do szycia. Pamiętaj, że akcesoria dla zwierząt są użytkowane całodobowo, więc powinny wyróżniać się trwałością i odpornością na uszkodzenia mechaniczne.

👉 Posłuchaj wywiadu z Kasią Conio, która własny biznes otworzyła z miłości do psów.

Ubrania i akcesoria w duchu slow-fashion

Niska cena bardzo często idzie w parze z kiepską jakością, dlatego ubrania szyte w małych, rodzinnych manufakturach cieszą się coraz większą popularnością. I chociaż potrafią kosztować kilkukrotnie więcej, w praktyce pozwalają zaoszczędzić – nie niszczą się tak szybko, jak „sieciówkowe”.

Jeśli do tej pory zajmowałeś się szyciem hobbystycznie, możesz rozważyć otworzenie małej, domowej pracowni. Jeśli dobrze zaplanujesz działania marketingowe, Twoimi klientami staną się nie tylko sąsiedzi, ale też osoby, które poszukują niebanalnych projektów.

Drewniane ozdoby i akcesoria

Drewno daje nieskończone możliwości – można wytwarzać z niego meble, ozdoby, zabawki, a nawet biżuterię. Co prawda w większości przypadków konieczne będzie zakupienie specjalistycznego sprzętu, dlatego mało kto decyduje się na spontaniczne otworzenie własnego biznesu w tej branży.

Rękodzieło z żywicy

W żywicy można zatopić niemalże wszystko: kosmyk włosów ukochanej osoby, sierść pupila, rośliny czy fragmenty materiałów. Personalizowane rękodzieło cieszy się niesłabnącą popularnością, więc opanowanie techniki zatapiania w żywicy może okazać się dobrym pomysłem dla wszystkich, którzy myślą nad własnym biznesem.

👉  Dowiedz się, w jaki sposób Julia Karpowicz zamieniła swoją pasję w biznes.

Sprzedaż rękodzieła bez działalności

Jeśli sprzedawanie rękodzieła traktujesz jako sposób na dodatkowy zarobek, możesz robić to w ramach działalności nierejestrowej. Musisz jednak uważać, aby Twój dochód nie przekroczył 50 proc. kwoty minimalnego wynagrodzenia obowiązującego w danym roku. I chociaż jesteś zwolniony z prowadzenia pełnej księgowości, powinieneś prowadzić uproszczoną ewidencję sprzedaży.

Nie oznacza to jednak, że po przekroczeniu limitu jedynym rozwiązaniem będzie zarejestrowanie działalności – możesz skorzystać z alternatywnych rozwiązań, np. inkubatora przedsiębiorczości, czyli podmiotu, który użyczy Ci osobowość prawną i zajmie się kwestiami formalnymi.

Gdzie sprzedawać rękodzieło?

Istnieje wiele platform, które umożliwiają sprzedaż rękodzieła – chociażby Etsy, z którego korzystać mogą zarówno firmy, jak i osoby fizyczne. Jeśli jednak myślisz o własnym sklepie internetowym lub sprzedaży na większą skalę, zarejestrowanie działalności lub skorzystanie z pomocy inkubatora może okazać się konieczne.

Wybierając rozwój w inkubatorze przedsiębiorczości, nie musisz martwić się kwestiami prawnymi związanymi z prowadzeniem sklepu internetowego — dział prawny przygotuje dla Ciebie regulamin, politykę prywatności i RODO.

Facebook

Kalkulator

Wypełnij i sprawdź ile z nami zaoszczędzisz!

Kalkulator
Czy jesteś studentem poniżej 26 roku życia? *
Czy chciałbyś korzystać z ubezpieczenia w NFZ? *
PLN

Koszty

PLN

PLN

Pieniądze dla Ciebie

PLN

Wypełnij formularz i czekaj na odpowiedź koordynatora

Zamawiam wizytówkę i ulotkę

Otrzymaj projekt ulotki i wizytówki. Wybierz szablon, wersję kolorystyczną, prześlij treść i wybrane zdjęcia. Otrzymasz pliki gotowe do przesłania do drukarni! Jeśli jesteś naszym beneficjentem zapłać 99 zł lub podpisz aneks do umowy o wspołpracy.

Proszę wypełnij formularz

1Twoje Dane
2Wybierz szablon

Twoje dane

Zamawiam stronę internetową

Proszę wypełnij formularz

Formularz umożliwia beneficjentom Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości Twój StartUp zamówienie wykonania bezpłatnej strony firmowej www (wizytówki) w jednym z trzech konfigurowalnych szablonów.

Strony dostępne są wyłącznie dla beneficjentów, którzy podpiszą lub aneksują umowę na okres minimum 6 miesięcy. Szczegółowe informacje dostępne są u koordynatorów oddziałów oraz pod adresem: media@twojstartup.pl

 

1Podstawowe dane
2Szablon
3Domena

Podstawowe dane

W ramach naszej strony wykorzystywane są pliki cookies w celach technicznych, analitycznych i marketingowych. Pełne informacje o ich działaniu oraz wytyczne jak wyłączyć cookies znajdują się w naszej Polityce Cookies.