Chcesz stworzyć kampanię mailingową, która pomoże Ci przyciągnąć klientów? Nie działaj spontanicznie! Przeanalizuj grupę docelową, zaplanuj działania i spraw, aby nowe osoby dowiedziały się o Twojej firmie.
Spis treści:
Po pierwsze: zbuduj bazę klientów
Zgodnie z nowymi regulacjami, Twoi odbiorcy muszą wyrazić zgodę na otrzymywanie treści marketingowych. Chcesz przekonać ich do pozostawienia danych? Spróbuj zastosować lead magnet — benefit, który przekona ich, że jest to opłacalne. Lead magnetem może być bezpłatny produkt, usługa, kod promocyjny lub specjalna oferta.
- Lead magnetem może być:
- bezpłatny produkt lub usługa,
- kod promocyjny lub zniżka,
- oferta specjalna dostępna wyłącznie dla osób, które zapiszą się do bazy,
- obietnica dostarczania wartościowych treści (skuteczność tej metody jest dyskusyjna - skorzystaj z niej tylko w sytuacji, gdy dobrze radzisz sobie z tworzeniem różnego rodzaju treści).
Nie daj się skreślić na samym początku
Obawiasz się, że Twoja wiadomość trafi do kosza, zanim odbiorca zdąży ją otworzyć? Niestety, jeśli nie przygotujesz się dobrze, musisz wziąć pod uwagę taką ewentualność.
Pamiętaj, że czynnikiem decydującym o dalszych losach wysłanego przez Ciebie maila jest jego tytuł. Jeśli będzie miał zbyt reklamowy charakter, istnieje szansa, że odbiorca uzna go za spam i usunie, nie weryfikując treści. Dlatego tak ważne jest, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta już na pierwszym etapie. Tytuł wiadomości powinien być krótki, ale treściwy.
Według raportu FreshMail najczęściej otwierane są wiadomości, których tytuły składają się z maksymalnie trzech słów.
- W tytule wiadomości możesz zawrzeć:
- informację o promocji (30% zniżki - skorzystaj z promocji!),
- szczątkową informację (Dowiedz się, jak to zrobić...),
- obietnicę (Mamy rozwiązanie tego problemu),
- spersonalizowaną ofertę (Aniu, mamy dla Ciebie coś wyjątkowego).
Określ, do kogo kierujesz wiadomości
Chciałbyś dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów? Kluczowym aspektem jest zdefiniowanie grupy docelowej i stworzenie treści, które będą dla niej atrakcyjne. Jeśli sprawia Ci to trudność, spróbuj stworzyć personę – wyobrażenie osoby, która jest reprezentantem Twojej grupy docelowej. Określ jej wiek, płeć i sytuację zawodową. Pomyśl, jak wygląda jej życie codziennie i jakimi wartościami się kieruje. Ułatwi Ci to nie tylko zdefiniowanie grupy docelowej, ale przede wszystkim stworzenie spersonalizowanych i bardziej angażujących treści.
Dostarczaj jakościowych treści
Pamiętaj również o innych elementach, które wpływają na skuteczność mailingu: treść i sposób napisania wiadomości, zgodność z regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych i odpowiednie formatowanie. Dobrej jakości wiadomość powinna być skierowana bezpośrednio do odbiorcy, zawierać konkretne informacje oraz proponować wartościową ofertę lub rozwiązanie problemu. Pamiętaj, że odbiorca jest człowiekiem i chce otrzymać treści, które go zainteresują i przyniosą mu korzyści. Aby osiągnąć sukces w kampanii mailingowej, warto poświęcić odpowiednią ilość czasu na przygotowanie każdej wiadomości.
Wykorzystaj programy do mailingu
Planowanie kampanii mailingowych stanie się znacznie łatwiejsze, jeśli wykorzystasz odpowiednie narzędzia.
- Najpopularniejszymi, bezpłatnymi programami do mailigu są:
- MailChimp,
- GetResponse,
- MailerLite.
Chociaż są one ograniczone limitami, powinny w zupełności wystarczyć osobom, które dopiero rozkręcają własny biznes.