Twój StartUp

Trendy marketingowe w 2023 roku. Co zadecyduje o przewadze nad konkurencją?

Neonowy napis "Marketing trends"

Aby tworzyć skuteczną strategię dla swojej marki, należy na bieżąco śledzić zachodzące zmiany. Rok 2023 to początek ery automatyzacji, w której kluczową rolę odegra sztuczna inteligencja. Nie bez znaczenia będzie jednak dostosowanie sposobu komunikacji do nowej grupy docelowej, czyli pokolenia Z, które coraz śmielej wkracza na rynek

Spis treści:

Numer jeden – AI

Rosnąca popularność narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe to trend, który całkowicie zrewolucjonizował rynek i wywołał spore zamieszanie. Co ciekawe, przed pojawieniem się chatbota GPT-3 niewiele osób zdawało sobie sprawę, że jest to technologia powszechnie wykorzystywana przez największe firmy – chociażby do wykrywania fake newsów, walki z dezinformacją, śledzenia preferencji użytkownika czy proponowania trafnych wyników wyszukiwania. I o ile w przypadku walki z dezinformacją narzędzia wykorzystujące AI okazują się zawodne, o tyle w przypadku proponowania personalizowanych treści radzą sobie coraz lepiej.

Możemy się więc spodziewać, że w 2023 roku firmy zaczną testować narzędzia oparte na AI, aby zredukować koszty i zautomatyzować niektóre z procesów. Główne obszary, w jakich pomoże nam sztuczna inteligencja, to lepsze poznanie preferencji użytkownika i dostarczenie mu bardziej spersonalizowanych treści.

Krótko i treściwie – videomarketing

TikTok bardzo „rozleniwił” odbiorcę treści internetowych. Młodzi ludzie nie szukają inspiracji kulinarnych na stronach internetowych lub blogach. Dlaczego? Bo nie muszą. Popularna aplikacja pozwala na maksymalne ograniczenie zaangażowania – po co mają szukać przepisu i marnować czas, skoro algorytm dostarczy nowych inspiracji w ułamku sekundy?

Branża kulinarna nie jest oczywiście jedyną, której dotyka ten problem. Jak pokazał TikTok, wiele treści można skondensować i przedstawić w bardziej atrakcyjny sposób, niż za pomocą bloku tekstu lub grafiki. Myśląc o rozwoju w 2023 roku, musimy więc wziąć pod uwagę, że krótkie, treściwe filmy będą najbardziej pożądane przez odbiorców. Nie chodzi oczywiście o rzucenie wszystkiego i całkowite skupienie się na przekazie multimedialnym, ale o zrozumienie, jak duża jest jego siła. Jak pokazało badanie The HubSpot Blog’s 2023 Video Marketing Report, klient najchętniej zdecyduje się na zakup produktu, jeśli zostanie on przedstawiony w postaci krótkiego filmu. Nie powinno nas to dziwić – logiczne jest, że taka forma dostarcza więcej informacji, niż opis lub statyczna grafika.

Storytelling i jakościowe treści

Storytelling od zawsze był ważną częścią budowania wizerunku marki. Jeśli zastanowimy się głębiej, zauważymy, że większość znanych firm nie sprzedaje produktów, ale historię. O ile sama sztuczna inteligencja stanie się powszechna, o tyle tworzone przez nią treści mogą być zbyt miałkie, aby zainteresować użytkowników i przekonać ich, że to właśnie my jesteśmy lepsi od konkurencji. Skutek? Wzrośnie zapotrzebowanie na ekspertów w tej branży, a firmy, które ich zatrudnią, będą miały szansę zyskać przewagę.

Współpraca z influencerami

Wiesz, jaki jest największy minus płatnej reklamy? Przede wszystkim nie wzbudza ona zaufania potencjalnych klientów. Według badania przeprowadzonego przez iProspect 60% użytkowników korzystających z wyszukiwarek wybiera wyniki organiczne. Rozwiązaniem tego problemu może być współpraca z influencerami, którzy mają stałe grono odbiorców i wzbudzają większe zaufanie, niż tradycyjna reklama (np. w mediach społecznościowych lub wyszukiwarkach).

Marki, które dopiero wchodzą na rynek i nie mają dużego budżetu, coraz częściej decydują się na współpracę z mikroinfluencerami, czyli osobami, których grono obserwujących nie przekracza stu tysięcy. Od liczby obserwujących ważniejsze okazuje się ich zaangażowanie, a od popularności profilu – dopasowanie tematyczne do marki, która jest reklamowana.

Personalizacja

W 2023 roku wzrośnie znaczenie spersonalizowanych treści. Chcąc dążyć do zwiększenia zasięgów, będziemy musieli głębiej poznawać oczekiwania odbiorców i proponować im różne rozwiązania. W związku z tym wzrośnie znaczenie analityki danych – zamiast odpierać swoje działania o przypuszczenia, firmy zaczną stawiać na liczby i fakty. Jednym z ważniejszych czynników stanie się doświadczenie użytkownika i ukierunkowanie działań w ten sposób, aby dążyły do jego poprawy.

Facebook

Kalkulator

Wypełnij i sprawdź ile z nami zaoszczędzisz!

Kalkulator
Czy jesteś studentem poniżej 26 roku życia? *
Czy chciałbyś korzystać z ubezpieczenia w NFZ? *
PLN

Koszty

PLN

PLN

Pieniądze dla Ciebie

PLN

Wypełnij formularz i czekaj na odpowiedź koordynatora

Zamawiam wizytówkę i ulotkę

Otrzymaj projekt ulotki i wizytówki. Wybierz szablon, wersję kolorystyczną, prześlij treść i wybrane zdjęcia. Otrzymasz pliki gotowe do przesłania do drukarni! Jeśli jesteś naszym beneficjentem zapłać 99 zł lub podpisz aneks do umowy o wspołpracy.

Proszę wypełnij formularz

1Twoje Dane
2Wybierz szablon

Twoje dane

Zamawiam stronę internetową

Proszę wypełnij formularz

Formularz umożliwia beneficjentom Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości Twój StartUp zamówienie wykonania bezpłatnej strony firmowej www (wizytówki) w jednym z trzech konfigurowalnych szablonów.

Strony dostępne są wyłącznie dla beneficjentów, którzy podpiszą lub aneksują umowę na okres minimum 6 miesięcy. Szczegółowe informacje dostępne są u koordynatorów oddziałów oraz pod adresem: media@twojstartup.pl

 

1Podstawowe dane
2Szablon
3Domena

Podstawowe dane

W ramach naszej strony wykorzystywane są pliki cookies w celach technicznych, analitycznych i marketingowych. Pełne informacje o ich działaniu oraz wytyczne jak wyłączyć cookies znajdują się w naszej Polityce Cookies.