Z roku na rok wzrasta ilość osób, które pragną zarabiać na blogowaniu. W zasadzie znaczna część społeczeństwa próbowała tego w większym bądź mniejszym stopniu. Obierana tematyka jest różna: od gotowania przez modę po pasję motoryzacją i inne. Liczą się kwestie, mogące zainteresować potencjalnych klientów marki.
Sprawiło to, że blogosfera stała się prawdziwą kolebką nowych działalności i startupów. Przedsiębiorcy chcący wprowadzać innowacje często właśnie tam trafiają na samym początku.
Jednak blogowanie jak każda działalność, jeśli chcemy, aby prężnie się rozwijała i przynosiła zyski, wymaga poświęcenia czasu i zaangażowania. Wtedy pojawia się nurtujące wszystkich blogerów pytanie, jak przekształcić naszą pracę w zysk?
Sposobów zarabiania na blogu jest co najmniej kilka. Niektórzy przedsiębiorcy – autorzy wolą skupiać się na własnych projektach, inni z kolei preferują korzystanie z gotowych platform, które proponują blogerom zarobek.
Reklamy AdSense
AdSense to bezpłatna usługa Google, do której dołączyć może każdy bloger. Dzięki zamieszczeniu w witrynie reklam bloger zyskuje możliwość stałego zarobku. Dużym plusem tej funkcji jest to, że to bloger decyduje o typie danej reklamy i miejscu jej występowania.
Aby rozwijać startup tym sposobem, koniecznie kontroluj tematykę reklam. Spraw, aby były one związane z Twoim blogiem. Możesz to modyfikować na bieżąco w panelu reklam.
Lokalizacja reklamy na blogu jest rzeczą kluczową. Powinna się ona znajdować w najlepiej widocznym miejscu. Radzimy zrezygnować z umieszczania reklam w stopce bloga. Dobrym wyborem będzie miejsce na górze bloga, które gwarantuje zysk.
Współpraca z firmami
Autorzy często decydują się na współpracę z innymi startupami, czy działalnościami. W tego typu działaniach popularne są reklamy tzw. barterowe, które polegają na tym, że blogerzy otrzymują produkt danej firmy za darmo, po czym reklamują go na swojej stronie.
Reklamowane produkty powinny być rzetelnie przetestowane przez blogera. Niestety, dzieje się tak, że blogerzy nie zważając na swoich czytelników, polecają produkty niesprawdzone, co znacząco obniża wartość bloga. Reklamy nie powinny odstraszać czytelników, lecz budować zaufanie pomiędzy blogerem, a jego odbiorcą. To zachęci do ponownego odwiedzenia strony.
Własny sklep
Swoją działalność e-commerce można zacząć właśnie od prowadzenia bloga. Dzięki temu zaufani czytelnicy bloga staną się Twoimi klientami, a Twoja działalność od początku istnienia będzie miała powodzenie i przyniesie Ci zysk. Poza tym posiadanie bloga i stałego grona odbiorców zminimalizuje koszty związane z kampanią marketingową. Swoją działalność będziesz mógł rozwijać według własnego uznania, a nawet wprowadzić własny produkt.
Doświadczenia związane z tworzeniem bloga będzie na pewno przydatne przy kierowaniu stroną internetową. Być może blog okaże się podstawą solidnego biznesu.