Oferujesz produkty lub usługi, na które jest duży popyt, ale wciąż brakuje Ci klientów? Sprawdź, czy nie popełniasz jednego z podstawowych błędów, które skutecznie blokują rozwój i sprawiają, że pozostajesz daleko za konkurencją
Spis treści:
Nie mówisz o korzyściach
Twój klient chce wiedzieć, dlaczego powinien wybrać właśnie Ciebie – jeśli nie przedstawisz mu argumentów, nie będzie szukał ich samodzielnie, ale wybierze inną markę. Zamiast wychwalać swoje produkty lub usługi, pokaż mu, jakie problemy rozwiązujesz (i jakie korzyści osiągnie, gdy zdecyduje się skorzystać z Twojej oferty).
Jeśli prowadzisz szkolenia biznesowe, nie skupiaj się na tym, jak wykształconą osobą jesteś i ile kursów skończyłeś. Zamiast tego postaraj się przekonać klienta, że kurs to inwestycja, która pozwoli mu rozwinąć pewność siebie, stać się lepszym negocjatorem lub raz na zawsze rozwiązać problem trudnych klientów.
Skupiasz się na sprzedaży, zapominając o budowaniu marki
Wszystkie kanały komunikacji wykorzystujesz wyłącznie do informowania o promocjach i specjalnych ofertach? To czas, aby pomyśleć o content marketingu. Pokaż, że jesteś ekspertem i spraw, aby klienci chcieli śledzić Twoje działania. Publikuj wartościowe wpisy, infografiki lub poradniki. Zbuduj wokół swojej marki otoczkę, która wyróżni Cię na tle innych.
Pamiętaj, że Twoja marka to nie usługi lub produkty, ale cała filozofia i sposób, w jaki postrzegają Cię inni. Jako przedsiębiorca masz na to największy wpływ – warto to wykorzystać.
Nie zastanowiłeś się nad ceną
Klienci nie kupią produktu, którego cena przekracza ich budżet. Ale będą też sceptycznie nastawieni wobec takiego, który jest zbyt tani.
To zjawisko doskonale obrazuje wynik badania Marketing actions can modulate neural representations of experienced pleasantness, w którym klienci mieli przetestować różne wina i wybrać to, którego ich zdaniem jest najlepsze. Mimo iż dostali do przetestowania dokładnie to samo wino ze średniej półki cenowej, za smaczniejsze uznawali wino, które zostało opatrzone wyższą ceną.
Jak sam widzisz, nie zawsze cena decyduje o ostatecznej decyzji klienta – w niektórych przypadkach zbyt niska może wręcz zniechęcać lub wzbudzić jego wątpliwości.
Nie określiłeś USP (Unique Selling Proposition)
USP (inaczej unikalna cecha oferty) ma ogromne znaczenie w branżach o dużej konkurencji. Gdy klienci mają do wyboru mnóstwo podobnych produktów lub usług, o przewadze decydują detale, chociażby promocyjna cena lub wysoki poziom obsługi klienta.
Zastanów się, co jesteś w stanie zaoferować potencjalnym klientom i wybierz propozycje, które wyróżnią Cię na tle konkurencji (pamiętaj, aby dopasować je do swojej grupy docelowej i filozofii marki).
Nie podążasz za aktualnymi trendami
Trendy marketingowe wciąż się zmieniają. Aby skutecznie komunikować się z potencjalnymi klientami, musisz wiedzieć, jakie treści są przez nich najbardziej pożądane. Jeśli w 2023 nie stawiasz na personalizację, a na Twoich kanałach próżno szukać materiałów wideo – najwyższa pora to zmienić.