Twój StartUp

Content marketing. Jak sprawić, aby klienci zainteresowali się marką?

Tworzenie strategii marketingowej firmy

Jeśli dotychczasowe działania marketingowe nie przynoszą skutku, bardzo możliwe, że udostępniane treści nie są wystarczająco atrakcyjne dla odbiorców. Na content składają się nie tylko teksty, ale też zdjęcia, filmy i infografiki. Dzięki nim możesz budować spójny wizerunek firmy, zwiększyć zaangażowanie i przyciągnąć uwagę nowych osób.

Content marketing, zwany też marketingiem treści, polega na dostarczaniu odbiorcom wartościowych materiałów i budowaniu zaangażowanej, lojalnej społeczności. Przed rozpoczęciem działań marketingowych warto zrobić obszerną analizę rynku i dokładnie określić, w jaki sposób chcesz budować wizerunek naszej marki. To właśnie spójność komunikacji sprawia, że zyskujesz nowych klientów, którzy utożsamiają się z publikacjami i pozostają na dłużej. Ważne jest, aby forma była dostosowana do odbiorców i medium, z którego korzystamy.

Warto być na bieżąco i śledzić aktualne trendy, aby dostarczyć odbiorcom contentu, który jest przez nich najbardziej pożądany.

Zadecyduj, jaką ścieżkę obierzesz

Pierwszym krokiem w procesie tworzenia contentu powinno być określenie, z jakich kanałów komunikacji chcesz korzystać. Strona internetowa, Facebook, Instagram, a może TikTok? Jeśli masz taką możliwość, warto rozwijać markę w kilku kanałach i dopasować publikowane treści do charakteru danej platformy. Chociaż może być to czasochłonne, pozwoli na budowanie wizerunku i rozpoznawalności marki.

Drugą kwestią, jaką należy zrobić, jest zdefiniowanie grupy docelowej. Początkujący przedsiębiorcy często chcą kierować swoje działania „do wszystkich”, co jest sporym błędem. Taka strategia sprawi, że w praktyce dotrzemy do niewielkiej grupy osób, z czego duża część nie będzie zainteresowana usługą lub produktem.

Omówmy to na przykładzie: 

Chcesz wprowadzić na rynek nową markę, która będzie oferowała biżuterię inspirowaną latami 90. Krzykliwe kolory, atrakcyjna cena i design, który trafia w gusta głównie młodych, nowoczesnych osób. Kto będzie Twoją grupą docelową? Prawdopodobnie młode mieszkanki większych miast, które lubią bawić się modą. Korzystają z TikToka, Instagrama i chętnie podążają za trendami. Mając tę wiedzę, możesz obrać spójną strategię komunikacji opierającą się na publikowaniu przyciągających uwagę treści: ciekawostek ze świata mody, przeglądów magazynów z branży fashion czy poradników.

Pamiętaj o pozycjonowaniu

Publikowane przez nas treści powinny być nie tylko atrakcyjne dla odbiorów, ala też zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek. Na widoczność w Google wpływa wiele aspektów — odpowiednio dobrane słowa kluczowe, formatowanie tekstu, regularność publikacji czy optymalizacja zamieszczanych grafik.

„Content marketing jest jak góra lodowa. To co widać, to zaledwie ułamek pracy, jaką trzeba wykonać, aby strona była dobrze widoczna w Internecie. Dostosowanie treści pod kątem SEO jest niezbędne do wypozycjonowania strony internetowej. Frazy, słowa kluczowe to drogowskazy, dzięki którym klienci trafiają na Twoją firmę. Konkurencja o najwyższe miejsca w wyszukiwarce Google to ciągła praca. Zaniedbywanie działań optymalizacji to jeden z podstawowych błędów, jakie popełniają firmy.”

tłumaczy Kinga Silska, Specjalistka ds. Social Media w Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości Twój StartUp.

Spójność przede wszystkim

Chciałbyś przekazać swoim odbiorcom jak najwięcej, a Twoja głowa jest pełna pomysłów na nowe publikacje?
Najpierw dokładnie przemyśl, co jest dla Ciebie najważniejsze, aby uniknąć niepotrzebnego chaosu. Udostępniane przez Ciebie treści powinny być spójne pod każdym względem – raz, że odbiorca od razu skojarzy je z Twoją marką, dwa – będzie wiedział, co chcesz przekazać (i czy jest tym zainteresowany).

Bądź konsekwentny

Nawet jeśli Twoje działania nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, nie poddawaj się — budowanie wizerunku to złożony proces. Jeśli nie wiesz, jak zacząć, skorzystaj z pomocy specjalisty, który pomoże Ci przeanalizować rynek i obrać właściwą ścieżkę.

W przeciwieństwie do płatnych reklam content marketing nie przynosi efektów natychmiastowo. Kluczowe jest bycie konsekwentnym i niezmiennie zaangażowanym, gdyż pierwsze rezultaty mogą być widoczne dopiero po kilku miesiącach.

Facebook

Kalkulator

Wypełnij i sprawdź ile z nami zaoszczędzisz!

Kalkulator
Czy jesteś studentem poniżej 26 roku życia? *
Czy chciałbyś korzystać z ubezpieczenia w NFZ? *
PLN

Koszty

PLN

PLN

Pieniądze dla Ciebie

PLN

Wypełnij formularz i czekaj na odpowiedź koordynatora

Zamawiam wizytówkę i ulotkę

Otrzymaj projekt ulotki i wizytówki. Wybierz szablon, wersję kolorystyczną, prześlij treść i wybrane zdjęcia. Otrzymasz pliki gotowe do przesłania do drukarni! Jeśli jesteś naszym beneficjentem zapłać 99 zł lub podpisz aneks do umowy o wspołpracy.

Proszę wypełnij formularz

1Twoje Dane
2Wybierz szablon

Twoje dane

Zamawiam stronę internetową

Proszę wypełnij formularz

Formularz umożliwia beneficjentom Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości Twój StartUp zamówienie wykonania bezpłatnej strony firmowej www (wizytówki) w jednym z trzech konfigurowalnych szablonów.

Strony dostępne są wyłącznie dla beneficjentów, którzy podpiszą lub aneksują umowę na okres minimum 6 miesięcy. Szczegółowe informacje dostępne są u koordynatorów oddziałów oraz pod adresem: media@twojstartup.pl

 

1Podstawowe dane
2Szablon
3Domena

Podstawowe dane

W ramach naszej strony wykorzystywane są pliki cookies w celach technicznych, analitycznych i marketingowych. Pełne informacje o ich działaniu oraz wytyczne jak wyłączyć cookies znajdują się w naszej Polityce Cookies.