Widoczność w sieci jest kluczowa — pozwala Ci nie tylko przyciągnąć nowych klientów, ale też utrzymać kontakt z tymi, którzy zdecydowali się skorzystać z Twoich usług. Dowiedz się, co zyskujesz, prezentując siebie i swoją firmę za pomocą prostej witryny internetowej.
Czym jest strona wizytówka?
Strona wizytówka (zwana również wizytówką internetową) to wirtualna przestrzeń, która pozwala Ci na zaprezentowanie siebie i swojej firmy. Zazwyczaj składa się z kilku sekcji, z których klient dowiaduje się:
- kim jesteś,
- jakie usługi oferujesz,
- co wyróżnia Cię na tle konkurencji,
- jak można się z Tobą skontaktować.
Internetowe wizytówki są szczególnie popularne wśród małych firm, freelancerów, artystów oraz osób prywatnych, które chcą zaistnieć w sieci, ale nie potrzebują rozbudowanej witryny. Są łatwe w utrzymaniu i stosunkowo proste w stworzeniu, ale przede wszystkim stanowią skuteczne narzędzie do podstawowej komunikacji z klientami. Dzięki nim nawet najmniejsze przedsiębiorstwa mogą być obecne w przestrzeni internetowej i w łatwy sposób docierać do potencjalnych klientów.
Dlaczego warto zadbać o obecność w sieci?
Internet stał się głównym źródłem informacji; według badań korzysta z niego aż 65 proc. społeczeństwa. Użytkownicy nie tylko poszukują informacji, ale też weryfikują te pozyskane — na przykład w sytuacji, gdy chcą się dowiedzieć więcej o Tobie lub Twojej firmie. Jak zapewne się domyślasz, brak jakiegokolwiek śladu w sieci nie robi dobrego wrażenia. Dlatego właśnie warto zadbać o widoczność online, nawet jeśli ograniczałaby się ona do prostej witryny.
Kiedy warto zdecydować się na stronę wizytówkę?
Najprostsza odpowiedź brzmi: w momencie, gdy zakładasz własną firmę i nie potrzebujesz rozbudowanej strony internetowej, a jednocześnie zależy Ci, aby potencjalni klienci mogli łatwo znaleźć informacje na Twój temat.
- Na prostą stronę wizytówkową decydują się najczęściej:
- freelancerzy i samodzielni przedsiębiorcy, czyli osoby prowadzące biznes w pojedynkę,
- osoby świadczące różnego rodzaju usługi (np. trenerzy biznesowi),
- małe firmy i lokalne przedsiębiorstwa,
- osoby pracujące w branży kreatywnej, które chcą zaprezentować swoje portfolio.
Jeśli jesteś przedstawicielem jednej z powyższych grup i nie posiadasz jeszcze wizytówki, najwyższa pora to zmienić, aby zwiększyć szanse na dotarcie do potencjalnych klientów.
Co warto umieścić na stronie wizytówce?
Twoja internetowa wizytówka powinna zawierać informacje, które pozwolą klientowi szybko zrozumieć, kim jesteś i co oferujesz. Zadbaj, aby znalazły się na niej niezbędne dane kontaktowe, informacja o godzinach pracy i linki do profili w mediach społecznościowych. Jeśli działasz na rynku od jakiegoś czasu i pozyskałeś już pierwsze pozytywne opinie, nie wahaj się zamieścić ich w jednej z sekcji.
Na stronie warto umieścić też krótki, ale przekonujący opis siebie lub firmy, skupiający się na unikalnych cechach, korzyściach dla klienta i wartościach reprezentowanych przez działalność.
Strona wizytówka – koszt
Trudno określić widełki cenowe dla internetowej wizytówki – wszystko zależy od tego, komu zlecisz jej wykonanie. Jeśli zdecydujesz się na freelancera, za realizację zapłacisz około 1000 zł. Z kolei jeśli wybierzesz agencję, ceny mogą być nawet kilkukrotnie wyższe.
A jesteś Beneficjentem Fundacji Twój StartUp, zrobimy ją dla Ciebie całkowicie za darmo.
Darmowa strona wizytówka
- Rozwijaj swój biznes pod skrzydłami inkubatora przedsiębiorczości
- Korzystaj z bogatego pakietu usług
- Zamów bezpłatną stronę internetową