Według raportu „E-commerce w Polsce 2023” aż 79 proc. internautów dokonuje zakupów online. To potężna grupa, w której nie brakuje Twoich potencjalnych klientów. Wyjaśniamy, co zrobić, aby przyciągnąć ich uwagę i otworzyć rentowny biznes.
Co musisz zrobić, aby móc sprzedawać online?
Jeśli chcesz rozpocząć sprzedaż bez zakładania własnej firmy, możesz wybrać działalność nierejestrowaną. Opcja ta będzie dobrym wyborem jedynie w przypadku, gdy Twoje miesięczne przychody nie przekraczają 50 proc. minimalnego wynagrodzenia brutto. Jest to dobry sposób na przetestowanie pomysłu na biznes i zdobycie pierwszych klientów bez dużych inwestycji.
Jeśli natomiast planujesz większe przedsięwzięcie, lub Twoje przychody regularnie przekraczają 50 proc. minimalnego wynagrodzenia, musisz zarejestrować swoją działalność. Niestety, Twoje zarobki unikną wówczas dużemu uszczupleniu – wszystko za sprawą kosztów związanych z prowadzeniem firmy. Na szczęście istnieją rozwiązania pośrednie, które pozwolą Ci legalnie prowadzić biznes, a jednocześnie uniknąć wysokich kosztów. Jednym z nich jest inkubator przedsiębiorczości.
- Dlaczego warto zdecydować się na to rozwiązanie?
- Po pierwsze - ze względu na niskie koszty. Korzystanie z pomocy inkubatora kosztuje jedynie 350 zł. Nie musisz płacić składek, które są obowiązkowe dla przedsiębiorców prowadzących JDG.
- Po drugie - zyskujesz komfort i wygodę. Wszystkimi kwestiami formalnymi (w tym rozliczeniami) zajmują się profesjonaliści, dzięki czemy możesz w pełni skupić się na prowadzeniu biznesu.
- Po trzecie - ze względu na elastyczność. Możesz przetestować swój pomysł na biznes i zdecydować, czy działasz dalej. Bez zobowiązań i ukrytych kosztów.
Sprawdź, co jeszcze zyskujesz, wybierając inkubator przedsiębiorczości.
Gdzie sprzedawać produkty?
Zarejestrowanie działalności lub dołączenie do inkubatora przedsiębiorczości otworzy przez Tobą nowe możliwości. Będziesz mógł prowadzić konto firmowe na platformach sprzedażowych, a co za tym idzie – sprzedawać nie tylko detalicznie, ale również hurtowo. Dzięki temu dotrzesz do szerszego grona klientów.
- Najpopularniejsze platformy sprzedażowe (z których możesz korzystać zarówno jako przedsiębiorca, jak i beneficjent fundacji) to m.in.:
- Allegro — największa platforma e-commerce w Polsce, która pozwala na sprzedaż szerokiej gamy produktów. Dzięki dużej liczbie użytkowników masz szansę dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów. Allegro oferuje różne narzędzia marketingowe oraz programy lojalnościowe, które mogą pomóc w zwiększeniu sprzedaży.
- Etsy, czyli platforma przeznaczona głównie dla rękodzielników i artystów. Jeśli tworzysz unikalne produkty, takie jak biżuteria, odzież czy dekoracje, Etsy może być idealnym miejscem do sprzedaży. Platforma ta skupia społeczność osób poszukujących oryginalnych i niestandardowych produktów, co może pomóc w budowaniu lojalnej bazy klientów.
- eBay — międzynarodowa platforma aukcyjna, która umożliwia sprzedaż zarówno nowych, jak i używanych produktów. Dzięki globalnemu zasięgowi eBay możesz dotrzeć do klientów z całego świata. Platforma ta jest szczególnie popularna wśród kolekcjonerów i osób poszukujących nietypowych przedmiotów.
Własny sklep internetowy
Sklep internetowy możesz prowadzić na własnych zasadach, mając tym samym największą kontrolę nad marką i sposobem prezentacji produktów. Ta forma sprzedaży wymaga jednak przemyślanej strategii i nieustannej pracy nad promocją. Do Twoich obowiązków należeć będzie również zarządzanie stroną i dbanie o wysoką jakość obsługi klienta.
Samo stworzenie sklepu internetowego wiąże się ze sporym wydatkiem – ceny zaczynają się zazwyczaj od kilku tysięcy złotych. Na szczęście istnieją sposoby, które pozwolą Ci maksymalnie ograniczyć wydatki.
Sklep internetowy już za jedyne 1099 zł?
Wykonamy go dla Ciebie!
- Integracja kuriera
- Integracja płatności Przelewy24
- Responsywny szablon graficzny