Twój StartUp

Czy każdy innowacyjny biznes to startup?

Różnice - startup i firma

Słowo „startup” jest nadużywane – najczęściej do określenia młodych, dynamicznych przedsiębiorstw, które mają niewielki staż na rynku. W poniższym artykule wyjaśniamy, jakie kryteria musi spełnić firma, aby zasłużyć na miano startupu oraz jakie cechy charakterystyczne odróżniają startupy od innych przedsięwzięć.

Co sprawia, że firma staje się startupem?

Cechą charakterystyczną startupów jest ich wysokie dążenie do wzrostu i skalowalności. Zazwyczaj są to młode firmy, które wchodzą na rynek z innowacyjnym pomysłem lub produktem. Ich celem jest szybkie zdobycie dużej liczby klientów i zdominowanie rynku. W przeciwieństwie do tradycyjnych firm startupy działają w dużej mierze na przypuszczeniach – wprowadzają na rynek innowacyjne produkty, więc nie są w stanie zrobić dokładnej analizy rynku i zbadać popytu. Niepewność jest integralną częścią całego procesu i czynnikiem, który wyróżnia startupy na tle innych przedsięwzięć.

Przykłady startupów – lista

Czy każdy może założyć startup?

Niestety, nie każdy ma odpowiednie zasoby, aby założyć i utrzymać na rynku startup.

Prowadzenie tego typu działalności wymaga bowiem ponadprzeciętnej kreatywności, umiejętności myślenia „poza pudelkiem”, zdolności rozwiązywania problemów i pracy w dynamicznym środowisku. Zakładanie startupu często wiąże się z koniecznością pozyskiwania finansowania, co wymaga umiejętności przekonywania inwestorów oraz zarządzania budżetem w warunkach dużej niepewności.

👉  Dowiedz się, jakie cechy mają przedsiębiorcy, którzy stali się milionerami.

Jak ograniczyć ryzyko związane z założeniem startupu?

Zakładanie startupu nie musi wiązać się z dużym ryzykiem – wystarczy skorzystać z alternatywnych rozwiązań. Jednym z nich jest inkubator przedsiębiorczości, czyli podmiot, który oferuje kompleksowe wsparcie w różnych obszarach.

Załóż startup pod skrzydłami inkubatora

Facebook

Kalkulator

Wypełnij i sprawdź ile z nami zaoszczędzisz!

Kalkulator
Czy jesteś studentem poniżej 26 roku życia? *
Czy chciałbyś korzystać z ubezpieczenia w NFZ? *
PLN

Koszty

PLN

PLN

Pieniądze dla Ciebie

PLN

Wypełnij formularz i czekaj na odpowiedź koordynatora

Zamawiam wizytówkę i ulotkę

Otrzymaj projekt ulotki i wizytówki. Wybierz szablon, wersję kolorystyczną, prześlij treść i wybrane zdjęcia. Otrzymasz pliki gotowe do przesłania do drukarni! Jeśli jesteś naszym beneficjentem zapłać 99 zł lub podpisz aneks do umowy o wspołpracy.

Proszę wypełnij formularz

1Twoje Dane
2Wybierz szablon

Twoje dane

Zamawiam stronę internetową

Proszę wypełnij formularz

Formularz umożliwia beneficjentom Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości Twój StartUp zamówienie wykonania bezpłatnej strony firmowej www (wizytówki) w jednym z trzech konfigurowalnych szablonów.

Strony dostępne są wyłącznie dla beneficjentów, którzy podpiszą lub aneksują umowę na okres minimum 6 miesięcy. Szczegółowe informacje dostępne są u koordynatorów oddziałów oraz pod adresem: media@twojstartup.pl

 

1Podstawowe dane
2Szablon
3Domena

Podstawowe dane

W ramach naszej strony wykorzystywane są pliki cookies w celach technicznych, analitycznych i marketingowych. Pełne informacje o ich działaniu oraz wytyczne jak wyłączyć cookies znajdują się w naszej Polityce Cookies.