Twój StartUp

Jak wykonać profesjonalny research rynku samodzielnie?

Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się kłaść większy nacisk na działania w sieci. Prawidłowo opracowany lejek sprzedażowy sprawia, że internet staje się idealnym narzędziem do zwiększania przychodów naszej działalności.

Przy okazji wprowadzania innowacji warto wykonać profesjonalny research rynku. Dzięki temu zminimalizujemy ryzyko wydatków, które nie przełożą się pozytywnie na nasze zyski. Przystępując do tego arcyważnego procesu, zwłaszcza w przypadku prowadzenia Startupu, warto mieć plan.

Pierwszy krok jest bardzo prosty. Mowa o przysłowiowym „pytaniu do przyjaciela”, czyli niczym innym jak omówieniu naszego pomysłu ze znajomymi i rodziną. Poprośmy ich o to, aby na chwilę weszli w skórę naszego potencjalnego klienta i powiedzieli, co sądzą o danej innowacji. To zaskakujące, ile ciekawych pomysłów, mogą nam podpowiedzieć najbliżsi, często nawet ci w ogóle niezwiązani z naszą działalnością.

Kolejnym dobrym pomysłem jest użycie Google Trends. Eksperci stworzyli unikalne narzędzie, dzięki któremu możesz śledzić „hasłową modę”. Na podstawie obserwacji aktualnych trendów możesz podejmować bardziej precyzyjne decyzje sprzedażowe. Google Trends umożliwia nie tylko analizę pojedynczych haseł w chwili aktualnej, lecz także dowolne zestawianiu wielu fraz i obserwację ich na przestrzeni różnych okresów.

Ciekawym rozwiązaniem jest także zapisanie się na okres próbny do wybranego portalu analitycznego. Jeśli rozważasz wprowadzenia nowej usługi, produktu, czy innego rodzaju innowacji, warto zwrócić uwagę, czy znane nam portale analityczne nie oferują akurat korzystnej oferty z zakresu badania Big Data.

Ostatnim, lecz równie ważnym, elementem researchu rynku dla twojej działalności, jest sprawdzenie raportów dostępnych w sieci. Niekoniecznie musimy przeprowadzać różnego rodzaju badania sami. Szczególnie szerokim źródłem informacji na tematy dotyczące naszego społeczeństwa jest strona Głównego Urzędu Statystycznego. Oprócz tego wiele przedsiębiorstw analitycznych także publikuje szczegółowe raporty. Choć dostęp do nich nierzadko bywa płatny, zwykle dostępne są darmowe streszczenia, z których możemy dowiedzieć się najważniejszych informacji.

Jak widać, profesjonalny research rynku znajduje się w zasięgu rąk twojej działalności. Koniecznie wypróbuj powyższe metody analizy, zanim zainwestujesz środki finansowe we wprowadzanie innowacji.

Facebook

Kalkulator

Wypełnij i sprawdź ile z nami zaoszczędzisz!

Kalkulator
Czy jesteś studentem poniżej 26 roku życia? *
Czy chciałbyś korzystać z ubezpieczenia w NFZ? *
PLN

Koszty

PLN

PLN

Pieniądze dla Ciebie

PLN

Wypełnij formularz i czekaj na odpowiedź koordynatora

Zamawiam wizytówkę i ulotkę

Otrzymaj projekt ulotki i wizytówki. Wybierz szablon, wersję kolorystyczną, prześlij treść i wybrane zdjęcia. Otrzymasz pliki gotowe do przesłania do drukarni! Jeśli jesteś naszym beneficjentem zapłać 99 zł lub podpisz aneks do umowy o wspołpracy.

Proszę wypełnij formularz

1Twoje Dane
2Wybierz szablon

Twoje dane

Zamawiam stronę internetową

Proszę wypełnij formularz

Formularz umożliwia beneficjentom Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości Twój StartUp zamówienie wykonania bezpłatnej strony firmowej www (wizytówki) w jednym z trzech konfigurowalnych szablonów.

Strony dostępne są wyłącznie dla beneficjentów, którzy podpiszą lub aneksują umowę na okres minimum 6 miesięcy. Szczegółowe informacje dostępne są u koordynatorów oddziałów oraz pod adresem: media@twojstartup.pl

 

1Podstawowe dane
2Szablon
3Domena

Podstawowe dane

W ramach naszej strony wykorzystywane są pliki cookies w celach technicznych, analitycznych i marketingowych. Pełne informacje o ich działaniu oraz wytyczne jak wyłączyć cookies znajdują się w naszej Polityce Cookies.