Twój StartUp

Jak zweryfikować swój pomysł na działalność lub startup?

Myślisz nad założeniem startupu lub własnej działalności gospodarczej? Za tą decyzją zawsze idzie pewne ryzyko. Jednak nie warto od razu się zniechęcać. Dobrze jest po prostu wcześniej zweryfikować swój pomysł na biznes.

Potencjalne korzyści, które mogą płynąć z rozpoczęcia pracy na własny rachunek, są ogromne. Od większej niezależności finansowej, poprzez indywidualny harmonogram obowiązków, na realizacji marzeń zawodowych kończąc.

Jak zatem przekonać się, czy nasz pomysł na działalność to właśnie ta innowacyjna droga, która otworzy nam kolejne drzwi? Wielu ekspertów twierdzi, że dobrze jest zapytać o opinię znajomych. To rozwiązanie ma jednak sporo wad.

Przede wszystkim wiele osób nie powie nam prawdy o tym, jakie emocje budzi w nich nasz pomysł. Niezależnie od tego, czy kieruje kimś sztuczna uprzejmość, czy nawet zazdrość, warto traktować opinie pojedynczych osób z przymrużeniem oka.

Co więcej, opowiadając o swoim pomyśle na startup, często go idealizujemy. W ten sposób nasi przysłowiowi respondenci mogą nie do końca odnajdywać się w faktycznej wizji. Podkreślając zalety i pomijając wady naszej planowanej innowacji, nie mamy możliwości uzyskania wartościowej opinii.

Z tych powodów, przed wprowadzeniem na rynek naszych usług, zalecamy nieco inną praktykę. Spróbujmy sięgnąć po opinie osób, które w żaden sposób nie mają interesu w tym, aby zatrzymywać dla siebie swojej, choćby najdotkliwszej, opinii. Warto poświęcić czas i zrobić dłuższy research sieci.

Weryfikacja pomysłu na biznes – Jak​ to zrobić?

Aby dowiedzieć się więcej na temat zasadności naszego pomysłu, możemy skorzystać z platform, które oferują użytkownikom możliwość napisania recenzji danego produktu lub usługi. Dobrze jest już na początku dobrze przejrzeć działalność konkurencji.

Na co zwracają szczególną uwagę ich klienci? Jakie problemy najczęściej pojawiają się w negatywnych opiniach? Czy swoją realizację zaplanowaliśmy tak, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia podobnych problemów?

Przy rozpoczynaniu nowej działalności, a nawet wprowadzeniu dodatkowych innowacji do już istniejącej, warto poprzez research sieci i zmierzyć się z powyższymi pytaniami. Szeroka gama dostępnych platform może z powodzeniem zastąpić tworzenie nawet zaawansowanych ankiet dla potencjalnych klientów.

Jeśli wstępna analiza twojego pomysłu na działalność sprawiła, że wciąż wydaje ci się on atrakcyjny, możesz skorzystać z inkubatora przedsiębiorczości takiego jak Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości „Twój StartUp”.

Leave a Comment

Facebook

Kalkulator

Wypełnij i sprawdź ile z nami zaoszczędzisz!

Kalkulator
Czy jesteś studentem poniżej 26 roku życia? *
Czy chciałbyś korzystać z ubezpieczenia w NFZ? *
PLN

Koszty

PLN

PLN

Pieniądze dla Ciebie

PLN

Wypełnij formularz i czekaj na odpowiedź koordynatora

Zamawiam wizytówkę i ulotkę

Otrzymaj projekt ulotki i wizytówki. Wybierz szablon, wersję kolorystyczną, prześlij treść i wybrane zdjęcia. Otrzymasz pliki gotowe do przesłania do drukarni! Jeśli jesteś naszym beneficjentem zapłać 99 zł lub podpisz aneks do umowy o wspołpracy.

Proszę wypełnij formularz

1Twoje Dane
2Wybierz szablon

Twoje dane

Zamawiam stronę internetową

Proszę wypełnij formularz

Formularz umożliwia beneficjentom Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości Twój StartUp zamówienie wykonania bezpłatnej strony firmowej www (wizytówki) w jednym z trzech konfigurowalnych szablonów.

Strony dostępne są wyłącznie dla beneficjentów, którzy podpiszą lub aneksują umowę na okres minimum 6 miesięcy. Szczegółowe informacje dostępne są u koordynatorów oddziałów oraz pod adresem: media@twojstartup.pl

 

1Podstawowe dane
2Szablon
3Domena

Podstawowe dane

W ramach naszej strony wykorzystywane są pliki cookies w celach technicznych, analitycznych i marketingowych. Pełne informacje o ich działaniu oraz wytyczne jak wyłączyć cookies znajdują się w naszej Polityce Cookies.