Jak pokazują liczne raporty, z roku na rok coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się korzystać z mediów społecznościowych. Powodów, dla których zarządzający decydują się na ten krok, jest zwykle co najmniej kilka. Jednym z kluczowych jest chęć zwiększenia sprzedaży usług bądź produktów marki. Jednak czy faktycznie prowadzenie profili biznesowych przekłada się na nasz sukces?
Media społecznościowe w biznesie – Czy warto? Analizując to zagadnienie, warto przyjrzeć się statystykom, które wskazują na to, do kogo mogą trafić publikowane przez nas na profilu marki treści.
Żyjemy w czasach, w których z internetu korzysta aż 4,54 miliarda ludzi na całym świecie. Z raportu Digital in 2020 Global Overview, We Are Social, Hootsuite wynika, że w naszym kraju internauci stanowią około 80 proc. społeczeństwa. Warto zauważyć, że liczby te systematycznie rosną. W raporcie z 2019 mowa była o „jedynie” 4,388 miliardach internautów na świecie i 57 proc. mieszkańcach Polski.
Oprócz ilości użytkowników wzrasta także średni czas, który każdego dnia poświęcamy na korzystanie z internetu. W 2020 roku wyniósł on aż 6 godzin i 43 minuty. Z prostego przeliczenia wynika, że internauta spędza w sieci około 100 dni w roku. Jest to także blisko 40 proc. czasu, który mamy do wykorzystania w ciągu dnia.
Z samych mediów społecznościowych w 2020 roku korzystało 19 milionów Polaków. To blisko połowa całej populacji naszego kraju. Co więcej, aż 99 proc. użytkowników loguje się do mediów społecznościowych regularnie.
Niewątpliwym liderem rynku światowego jest Facebook (w Polsce na drugim miejscu, zaraz za Youtube). Systematycznie loguje się do portalu aż około 16 mln użytkowników z Polski.
Trzecie miejsce w rankingu światowym (po Facebook’u i Youtube) zajmuje Instagram. Aplikacja już od ponad 10 lat zmienia spojrzenie nie tylko na fotografię, ale i identyfikację wizualną milionów różnych marek z całego świata. Podobnie jak na Facebook’u, na Instagramie także możemy tworzyć spersonalizowane reklamy, które umożliwiają nam trafienie do odbiorców, których nasza działalność może zainspirować do określonych działań, takich jak zaobserwowanie profilu lub skorzystanie z usług.
W obliczu tych danych możemy śmiało wysnuć wniosek, że wprowadzenie naszej marki w świat mediów społecznościowych może przyczynić się do sukcesu nie tylko na polskim rynku, lecz także międzynarodowym.
Efekt zwiększonej sprzedaży naszych usług lub produktów możemy zaobserwować dzięki zwiększonej interakcji z klientem, czy ogólnym ociepleniu wizerunku marki.
Media społecznościowe w biznesie – Jak zacząć?
Jeśli podejmiemy decyzję, że media społecznościowe są tym, w co chcemy zaangażować nasz biznes, warto zastanowić się, w jaki sposób to zorganizować. Aby działania w social media przyniosły zamierzony skutek, ważna jest spójność i systematyczność działań.
Eksperci są zgodni co do tego, że najlepsze efekty osiągniemy, oddając sprawy mediów społecznościowych w ręce specjalistów. Nie tylko zaoszczędzimy dzięki temu mnóstwo czasu, lecz także będziemy mieć pewność, że wizerunek marki budowany jest w sposób profesjonalny.
Wiele firm oferuje usługę prowadzenia profili biznesowych w mediach społecznościowych. Wybierając spośród nich, zdecydowanie warto wziąć pod uwagę nową ofertę Twój Startup.
Aktualnie w Twój Startup trwa promocja na wyjątkowo korzystne pakiety działań marketingowych z sektora Social Media. Najlepsi specjaliści na rynku przygotowali wyjątkową ofertę dla beneficjentów fundacji i nie tylko.
Oprócz standardowych usług, takich jak tworzenie wartościowego kontentu na nasze profile biznesowe, znalazło się tam wiele działań bonusowych, takich jak utworzenie kanałów komunikacji, ustalenie strategii marketingowej, opracowanie reklamy, czy dostarczenie szczegółowego raportu, który ukaże progres naszych kanałów.