Prowadzenie własnej firmy to zadanie, które wymaga wiele czasu, wysiłku i umiejętności – nawet jeśli korzystasz z pomocy inkubatora przedsiębiorczości. Wyzwania mogą pochodzić z różnych źródeł – od konkurencji, przez problemy z klientami, po błędy popełniane przez samego właściciela
Spis treści:
Pominięcie analizy rynku
Jeśli wprowadzasz na rynek nowe rozwiązanie, możliwości analizy są ograniczone; nie jesteś w stanie zdefiniować konkurencji, określić popytu i zaplanować skutecznych działań marketingowych. Najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji jest otworzenie własnego biznesu w bezpiecznych warunkach rynkowych, na przykład z pomocą inkubatora przedsiębiorczości.
W sytuacji, gdy jesteś w stanie przeprowadzić wstępną analizę, powinno być to pierwsze działanie, jakie podejmiesz. Dzięki niemu zyskasz klarowną informację o Twojej sytuacji na rynku i szansach, które warto wykorzystać.
Kierowanie się intuicją
Od dobrze zaplanowanych działań biznesowych zależy Twój sukces, dlatego do kwestii planowania należy podejść rzetelnie. Pierwszym krokiem jest opracowanie biznesplanu, w którym zawrzesz najistotniejsze kwestie: długoterminowe cele, ścieżkę rozwoju, strategię oraz budżet, jaki będzie Ci potrzebny do realizacji tych aspektów.
Możesz poszerzyć swoje działania o analizę SWOT, macierz Eisenhowera (zwaną również matrycą priorytetów) oraz koncepcję SMART. Pamiętaj jednak, że nadmierne planowanie i perfekcjonizm bywają zgubne – nie możesz pozwolić, aby stały się Twoim głównym utrapieniem. Jako właściciel firmy powinieneś skupić się przede wszystkim na doskonaleniu pomysłu, aby na bieżąco wdrażać nowe rozwiązania i doskonalić własny biznes.
Nieodpowiednie działania marketingowe
Jednym z najczęstszych błędów, jaki popełniają początkujący przedsiębiorcy, jest podejmowanie nieodpowiednich działań marketingowych. Najczęściej nie jest to kwestia złej woli, ale braku obeznania ze światem marketingu. Na widoczność marki wpływa wiele czynników, m.in. reklamy kierowane do właściwej grupy docelowej, wartościowy content, odpowiednie kanały komunikacji i treści zoptymalizowane pod SEO. Jeśli nie masz pojęcia jak sprawić, aby Twoja marka była widoczna dla potencjalnych odbiorów, skorzystaj z pomocy ekspertów. Rozwijając swój biznes w strukturach inkubatora przedsiębiorczości, możesz skorzystać z pakietów w konkurencyjnych cenach.
Działanie w pojedynkę
Nawet jeśli jesteś osobą wielozadaniową, liczba obowiązków związanych z prowadzeniem własnej firmy może Cię przerosnąć. Zastanów się, czy masz wystarczającą ilość czasu, aby samodzielnie doskonalić swój biznes, zająć się kwestiami księgowymi, prawnymi, stroną internetową, contentem, reklamą i mediami społecznościowymi. Jeśli nie, nie bój się prosić o pomoc! To zupełnie naturalne, że jako początkujący przedsiębiorca czujesz się zagubiony i potrzebujesz wsparcia. Jeśli przerażają Cię koszty prowadzenia księgowości lub działań związanych z budowaniem wizerunku marki, sprawdź ofertę inkubatora przedsiębiorczości Twój Startup – kompleksową pomoc otrzymasz za jedyne 300 zł miesięcznie.