Twój StartUp

8 wskazówek, które pomogą Ci rozwinąć własny startup

Rozwój własnego startupu - praktyczne wskazówki

Chcesz rozwinąć własny biznes, ale świat przedsiębiorczości to dla Ciebie czarna magia? Nie skreślaj swojego pomysłu na samym początku – jeśli podejmiesz odpowiednie kroki, Twój biznes może stać się rentowny szybciej, niż na początku założyłeś.

Spis treści:

Zacznij od strategii

Szczegółowe planowanie jest jedną z tych czynności, której wiele osób unika jak ognia. Trzeba bowiem rozbić dany pomysł na czynniki pierwsze, oszacować ryzyko i zauważyć szanse, jakie wiążą się z wdrożeniem pomysłu na rynek.

Nawet profesjonaliści i osoby działające w danej branży od wielu lat mają wiele obaw na etapie planowania – a już szczególnie w sytuacji, gdy przedmiotem tych planów jest biznes wysokiego ryzyka.

Co ważne – wcale nie musisz zakładać jednoosobowej działalności gospodarczej, aby prowadzić swoją firmę. Możesz skorzystać z pomocy inkubatora przedsiębiorczości i rozwinąć biznes w jego strukturach.

Bezpiecznie wejdź na rynek

Po opracowaniu dokładnego planu możesz przystąpić do kolejnego etapu, jakim jest wdrożenie pomysłu na rynek.

W pierwszym i drugim przypadku kwestiami formalnymi będziesz musiał zająć się samodzielnie (pamiętaj, że nawet działalność nierejestrowa wiąże się z koniecznością prowadzenia uproszczonej ewidencji sprzedaży). Jeśli więc nie czujesz się pewnie, najlepszą opcją może okazać się inkubator przedsiębiorczości.

Nie chowaj się w cieniu

Po wejściu na rynek zadbaj o swoją widoczność — najlepiej od pierwszych dni. Już na etapie planowania możesz zastanowić się, jak dotrzeć do potencjalnych klientów i jakie kanały wykorzystać, aby zrobić to skutecznie.

Pamiętaj, że udostępniane przez Ciebie materiały nie powinny mieć wyłącznie reklamowego charakteru: postaraj się raczej, aby zawierały wartościowe informacje, które pozwolą Twoim odbiorcom utożsamić się z marką.

Weryfikuj skuteczność swoich działań

Po wdrożeniu działań marketingowych zacznij monitorować postępy i wyciągaj wnioski, aby nie przepalić budżetu. Jeśli nie masz doświadczenia, skorzystaj z pomocy profesjonalisty, który pomoże Ci obrać właściwą strategię.

Pamiętaj, że na najszybsze efekty możesz liczyć jedynie w przypadku płatnej reklamy — content marketing i SEO to obszary, które wymagają dużych pokładów cierpliwości (realne efekty zaczniesz zauważać najwcześniej za rok).

Skorzystaj z wiedzy ekspertów

Nikt nie zna się na rozwoju biznesu tak dobrze, jak osoby, które samodzielnie rozwinęły swoją firmę lub pomogły w tym innym przedsiębiorcom. Dlatego też nie bój się prosić i pomoc i korzystać z ich doświadczenia. Pomogą Ci w tym szkolenia i konsultacje biznesowe, podczas których zweryfikujesz swój plan i skuteczność podejmowanych działań.

Poznawaj innych przedsiębiorców

Skorzystaj z okazji do networkingu – kontakty z innymi przedsiębiorcami pomocą Ci w szerzeniu świadomości istnienia Twojej marki. To także okazja do podzielenia się własnymi doświadczeniami i wiedzą, którą zdobyłeś, rozwijając własny biznes.

W oddziałach Fundacji Twój Startup odbywają się bezpłatne spotkania networkingowe, podczas których przedsiębiorcy mają szansę zdobyć nową wiedzę, a następnie zintegrować się z innymi uczestnikami. W wybrane środy specjaliści i właściciele różnorodnych biznesów spotykają się w największych miastach, aby spędzić czas w gronie inspirujących osób i nawiązać nowe znajomości.

Dostrzegaj pole do poprawy

Już na samym początku warto wyjaśnić, że zauważenie pola do poprawy lub rozwoju nie jest tożsame z destrukcyjnym perfekcjonizmem. Aby utrzymać się na rynku, musisz podążać za trendami i dostarczać klientom rozwiązań, które są przez nich pożądane.

Pamiętaj, że innowacyjność przemija — nawet jeśli Twoja oferta wzbudziła ogromne zainteresowanie kilka miesięcy temu, wraz z upływem czasu stanie się co najwyżej standardowa.

Obserwuj więc trendy i swoją konkurencję, aby być na bieżąco. I co najważniejsze — miej rękę na pulsie, aby w porę wdrożyć rozwiązania, dzięki którym utrzymasz stabilną pozycję.

Ucz się od innych

…bo przecież uczymy się przez całe życie, prawda?

Liczba sukcesów nie czyni Cię nieomylnym i wszechwiedzącym. Bacznie obserwuj, co robi Twoja konkurencja — po pierwsze po to, aby nie popełniać tych samych błędów, po drugie — aby zauważyć, jakie działania są skuteczne.

Nawet eksperci przyznają otwarcie, że czerpią inspirację od innych i przywiązują dużą wagę do samodoskonalenia. Chętnie dzielą się swoją wiedzą, ale też chętnie korzystają z tej, która została już przez kogoś odkryta.

Facebook

Kalkulator

Wypełnij i sprawdź ile z nami zaoszczędzisz!

Kalkulator
Czy jesteś studentem poniżej 26 roku życia? *
Czy chciałbyś korzystać z ubezpieczenia w NFZ? *
PLN

Koszty

PLN

PLN

Pieniądze dla Ciebie

PLN

Wypełnij formularz i czekaj na odpowiedź koordynatora

Zamawiam wizytówkę i ulotkę

Otrzymaj projekt ulotki i wizytówki. Wybierz szablon, wersję kolorystyczną, prześlij treść i wybrane zdjęcia. Otrzymasz pliki gotowe do przesłania do drukarni! Jeśli jesteś naszym beneficjentem zapłać 99 zł lub podpisz aneks do umowy o wspołpracy.

Proszę wypełnij formularz

1Twoje Dane
2Wybierz szablon

Twoje dane

Zamawiam stronę internetową

Proszę wypełnij formularz

Formularz umożliwia beneficjentom Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości Twój StartUp zamówienie wykonania bezpłatnej strony firmowej www (wizytówki) w jednym z trzech konfigurowalnych szablonów.

Strony dostępne są wyłącznie dla beneficjentów, którzy podpiszą lub aneksują umowę na okres minimum 6 miesięcy. Szczegółowe informacje dostępne są u koordynatorów oddziałów oraz pod adresem: media@twojstartup.pl

 

1Podstawowe dane
2Szablon
3Domena

Podstawowe dane

W ramach naszej strony wykorzystywane są pliki cookies w celach technicznych, analitycznych i marketingowych. Pełne informacje o ich działaniu oraz wytyczne jak wyłączyć cookies znajdują się w naszej Polityce Cookies.