Jeśli twoja działalność nie generuje odpowiednich zysków, warto jak najszybciej zastanowić się, dlaczego tak się dzieje. Wiele tego typu problemów ma źródło w zbyt małym promowaniu marki. Szczególnie na początku, kiedy dopiero uruchomiamy startup, łatwo jest zapomnieć o odpowiednich działaniach marketingowych.
Poza kwestiami oczywistymi, takimi jak obecność marki w Social Media, dobrze jest także skupić się na e-mail marketingu. Jest on jedną z najskuteczniejszych metod komunikacji marketingowej, jaką dotąd udało się opracować.
Według danych zaprezentowanych przez DMA każda złotówka zainwestowana w ten kanał komunikacji może wygenerować aż 33 złote sprzedaży! Z tego względu coraz więcej specjalistów uznaje właśnie tę formę działania jako jedno z najlepszych narzędzi dostarczających wysoki wskaźnik konwersji.
Dzięki tej metodzie masz także szansę na zbudowanie większej więzi z potencjalnymi klientami. Dzieje się tak, ponieważ skrzynka e-mailowa to jedno z najbardziej prywatnych miejsc, z których korzystamy w sieci.
Co więcej, rynek oferuje nam zupełnie nowe technologie i możliwości, które pozwalają stworzyć skuteczny e-mail marketing, nawet jeśli jesteśmy dopiero na początku naszej biznesowej drogi.
Aby nasze działania przyniosły zamierzone efekty, warto wzbudzić odpowiedni nastrój poprzez segmentację i personalizację. Powinniśmy udowodnić odbiorcy, że wiemy, co jest dla niego ważne i inspirujące. Komunikaty powinny być jak najbardziej dostosowane do grupy docelowej.
Sama personalizacja powinna być skonstruowana w taki sposób, który nie przestraszy odbiorcy. Pamiętajmy, że w takich sytuacjach nie możemy powiedzieć o odbiorcy więcej, niż on sam by chciał o sobie powiedzieć.
Następnym ważnym krokiem jest zaufanie klienta. Przy okazji tworzenia komunikatów warto zastosować działania storytellingowe. Dzięki nim wzbudzimy poczucie empatii i więzi pomiędzy nami a odbiorcą.